Thursday, December 30, 2010

opposite.....3

akhirnya aku berjaya untuk melawan perasaanku
aku beranikan diri
aku cuba buat apa yang pernah kamu lakukan padaku
aku berjaya melakukannya....
namun aku terfikir bolehkah kamu menerimanya....
aku renung aku fikir aku tenung
mesti kamu boleh menerima gurauan aku ini
sebabnya kamu dah biasakan diri kamu bergurau
jadi pada pandanganku orang yang sudah biasa bergurau tentu boleh bergurau
orang yang biasa kenakan orang tentu tiada masalah jika dia pulak yang kena
cuma aku kini dalam dilema apakah gurauan aku ini melampaui batasan
ermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm biarlah apa yang kamu nak buat tanggapan padaku
tapi yang pastinya AKU SEMEMANGNYA BERGURAU
sekali lagi aku berterima kasih padamu kerana mengajarku menjadi seorang yang kuat...terima kasih banyak-banyak.
JUTAAN KEMAAFAN KU POHON DARI MU ANDAI GURAUAN AKU INI MELAMPAUI BATASAN....MAAFKAN AKU

opposite.....2

susah sangat ke orang nak faham apa yang aku cakap
apakah aku ni cakap berbelit-belit sehingga orang tak faham bahasa yang aku cakapkan
aku dilahirkan dalam rumpun melayu
bukan dalam rumpun lain
pelat sangat ke percakapan aku
tunggang langgang sangatkah bahasa aku
tunggang langgang sangatkah struktur bahasa aku
sukar untuk aku terangkan lagi....
SALAH FAHAM LAGI
MISS COMUNICATION
lain yang aku cerita lain yang difahami

tidak pernah sepatah kata pun menceritakan
tentang keperibadian kamu
yang ingin disampaikan adalah supaya kamu berhati-hati
kerana seseorang itu cuba untuk mendapatkan kamu
walau dengan apa cara sekalipun asalkan kamu dimilikinya
bila dah dapat madu hampasnya akan dibuang..

bila diceritakan........sebaliknya pula jadinya
belum sempat aku mempertahankan diri
aku sudah diserang bertubi-tubi

aku redha aku dengan apa yang berlaku sekarang
aku terlalu lurus bendul jendul dol samdol semuanya atas kepala aku semuanya

tiada apa lagi yang harus aku buat
aku GAGAL untuk menyampaikannya dengan cara yang terbaik yang mudah difahami
aku hanya mampu untuk memohon maaf saja
sebab aku telah menyakitkan hati kamu dengan cerita-cerita yang bangang ini
MAAFKAN AKU DARI HUJUNG RAMBUT SAMPAI KE HUJUNG KAKI

STOP.....................................:(

Tuesday, December 28, 2010

opposite.....

tiap kali diberitahu........
kamu akan buatkannya menjadi sebaliknya 
atau lebih tepat lagi berlawanan...
mengapa ianya sebegitu aku pun tak faham
apa lagi nak dikata........

Sunday, December 26, 2010

fikiran mengamuk hati berkecamuk lagi

hari ini 26 december 2010 merupakan hari yang ketiga aku dalam keadaan yang agak menyerabutkan...
fikiranku  masih lagi mengamuk dan hati ku masih lagi berkecamuk..
pada siapa harusku luahkan segalanya, aku masih lagi belum mampu untuk berkongsi dengan sesiapa
terus terang aku katakan aku dalam keadaan buntu bingung kerna terlalu banyak yang aku fikirkan....
mengapa aku terlalu lemah..aku sudah cuba dengan seberapa upayaku untuk melawan...
aku cukup-cukup hairan bila mana di saat teman-teman bermasalah aku tanpa ragu-ragu menasihati mereka
sering kali aku menjadi tempat rujukan teman-temanku
tapi bila tiba saat aku ditimpa masalah aku tidak mampu untuk mencari jalan penyelesaian yang terbaik untuk diriku...aku buntu
cuma kini aku merasakan aku ada sedikit kekuatan dalam diri...mengapa?
tidak lain dan tidak bukan ialah bila orang yang aku sayang menasihatiku dan memberi kata-kata perangsang padaku...mungkin kata-katanya itu hanya sekadar melayan kerenahku atau memang lahir dari sudut hatinya yang mulus aku pon tidak tahu hanya tuhan saja yang tahu.....hati manusia siapa yang tahu..
namun begitu aku tetap berterima kasih padanya yang sudi untuk menasihatiku...
aku cukup-cukup menghargainya dan akan ku sematkannya pada suatu tempat yang teristimewa di sudut hatiku...
terima kasih sekali lagi kuutuskan buatmu hanya allah sahaja yang dapat membalasnya
walaupun ianya tidak sebesar mana bagi dirimu namun ianya cukup-cukup bermakna bagi diriku.......

Wednesday, December 8, 2010

Monday, December 6, 2010

laguku

Yuna-Dan Sebenarnya

oh bulan
jangan layan diriku lagi
pabila,
air mata membasahi pipi
dan lagu2 di radio seolah2 memerli aku
pabila,
kau bersama yg lain
[Dan Sebenarnya Lirik]
adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
yang masih bersemadi untukmu
dan sebenarya ku mengharapkan
di sebalik senyuman mu itu
kau juga merindui aku
ku enggan
berpura pura ku bahagia
ku enggan
melihat kau bersama si dia
oh ku akui cemburu
telah menular dalam diri
pabila
kau bersama yang lain
adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
yang masih bersemadi untukmu
dan sebenarya ku mengharapkan
di sebalik senyuman mu itu
kau juga merindui aku
pabila kau merenung matanya
ku rebah,
jatuh ke bumi
di saat kau benar-benar mahu pergi
seperti ku bernafas dalam air
adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
yang masih bersemadi untukmu
dan sebenarya ku mengharapkan
di sebalik senyuman mu itu kau juga merindui aku
oh

Faizal Tahir – Coba

coba kau dengar
coba kau coba
diam bila ku coba
untuk berbicara dengan kamu
pernahkah kau anggap
bila ku perlu tuk meluahkan rasa hati
dan bila kau bersuara
setia ku mendengar
agar senang kau merasa
chorus
siapa sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila
tiada lagi teman bermain
kau pulang mendapatkan aku
itulah aku padamu
coba kau lihat
coba kau coba
renung ke mata kau
bila ku kaku melihatmu
pernahkah kau ada
bila ku perlu tuk menyatakan rasa sakit dalam diri
dan bila kau perlu
setia ku menunggu
agar senang kau merasa
repeat chorus
maafkan kerana ku tak pernah
terlintas tuk menulis padamu
salahkan ku
tak mungkin lagi aku meminta
untuk kau mendengar
untuk kau melihat ke mataku

suhu

Fahrenheit

Menuju Garisan

Kiri kanan pun jalan
Menuju ke garisan
Dan aku... Teruskan berjuang
Dijalanan ini

Banyak yang ku temui
Mengharapkan impian
Dan aku... Adalah seperti
Mereka jugalah

2
Kawan-kawan yang ramai
Ketika aku ketawa
Dan aku... Telah pun menemui
Semuanya
Kawan-kawan yang hilang
Ketika aku suram
Dan aku... Akan tetap mengerti
Selamanya

2
Jauh aku berjalan
Luas lagi permandangan
Banyaklah yang dapat aku
Rasa
Lama lagi hidup
Apa lagi yang nak datang
Hadapilah dengan ketabahan
Sedikit aku tak gentar
Akan ku hadapinya

Walau segunung
Kau hebahkan bencimu
Selaut kepuraan itu
Tidakkan mungkin
Menjadi pulau cinta
Sebagai mana kau idamkan

Tanyalah hati di cermin diri
Kau imbaskan oooohh

A:
Biarpun pahit
Keperitan silammu
Itukan penawar manis mu
Kita manusia
Adakala tersisih
Di dalam mengejar impian
Sabar menanti
Sinar mentari yang hakiki

B:
Tidak ku menyesali lagi
Andainya tergelincir nanti
Walau terluka
Ku relakan ia
Aku tetap aku
Melafazkan
Kalimah yang satu

Disini ku mampu mengerti
Mendungkan menutupi hari
Itukan lumrah kehidupan ini
Usah disangsikan yang azali

- Ulang B -

- Ulang A -

Andainya kau mentari
Sinarlah kesiangan minda
Andainya kau rembulan
Sinarlah kegelapan hati

Thursday, December 2, 2010

awak

Search

Nigina

Nigina
Apakah yang membara
Di hati kecilmu
Kiniku terharu sayu

Nigina
Gadis timang dimanja
Membelai rindu
Melagu harapan seribu

Nigina
Ke sini dan ke sana
Kekosongan menyiksa
Robohnya persada bahagia

Potret dan waktu
Mengusik dikalbu
Mencuit sendu
Kau anak semesta
Impikan keindahan berjuta

Oh... oh... malam meratapi
Lembaran tragedi laramu ini
Kian dilamun ilusi
Kian membakar diri
Kau ibarat kuntum bersemi
Menunggu mentari
Memancar fitrah pagi
Agar mimpi sucimu abadi

malu koramm

aku rela
aku redha
walaupon kelihatan aku ini seperti tunggul
atau maybe "nerd"...pak turut...bendul...jendulll
aku tak kesah apa orang nak kata
yang penting aku tau dan hanya allah sahaja yang tau
betapa dalamnya kasih sayang aku padamu
mungkin disebabkan itu, kini.....
aku terlalu mudah untuk menerima sebarang berita, reaksi, aksi
aku selalu menerimanya tanpa keraguan...
kadang kala atau mungkin tiap kali aku diperlakukan begitu
aku menangis....maaaluu kooraamm
tapi mengapa kini hatiku terlalu kecil
bagai langit dan bumi jika dibandingkan dengan sebelum ini
dulu...begitu sukar untuk melihatku begini
mungkin kerana
keegoan?
kesombongan?
bangga diri?
bongkak?
angkuh?

aku tidak pernah tunduk kepada semua itu
kerana aku pandang mereka semua itu
dari satu sudut saja...

alhamdulillah........kini segala-gala telah berubah
biarlah orang kata aku berubah kerana orang
mungkin aku terlalu sayangkannya...

aku bukan mengikut telunjuknya
aku hanya mengikut apa yang terbaik bagi diriku dan dirinya
sekurang-kurangnya aku tau di mana kekuranganku
sebab kita tak akan dapat menilai diri kita sendiri kecuali orang lain
bila diri sendiri yang menilai
peratusan yang kita akan dapat adalah tinggi
sebab kita tak akan nilai diri kita ini buruk
kalau adapun yang dinilai buruk,
kita tetap akan kata masih ada kebaikannya disitu

terima kasih awak............
awak menyedarkan saya dari lamunan
pertama kali memang saya buat untuk awak
dan seterusnya memang kerana awak
dan akhirnya ia telah menjadi rutin saya
saya dah mula utamakan apa yang sepatutnya diutamakan
terima kasih awak...
ketahuilah bahawa setiap gurauan awak pada saya itu
tetap akan menjadi satu kenangan yang terindah

tidak pernah sekali-kali hati ini tersentuh dengan gurauan itu
sungguh manis kenangan itu..
walaupun aku tidak pernah persoalkan
mengapa gurauannya sebegitu
apakah tujuannya
biarkannya......
yang penting biar aku sebegini
hanya allah sahaja yang tau...
terima kasih awak...
saaaayaaang awak...
KAU TERLALU ISTIMEWA

Wednesday, December 1, 2010

aku internet & fb

irama dan lagu tak dapat dipisahkan
andai dipisahkan maka pincanglah lagu
itulah antara kata-kata dari allahyarham tan sri p ramlee

aku bolehlah diibaratkan seperti itu
sukar untuk aku jelaskannya kenapa dan bagaimana
tapi yang aku tau aku mesti online
kalau tak aku jadi seperti bunga yang kembang tak jadi.....

mungkin kini kebanyakkan urusan aku semua dengan atas talian
dan yang tak kurang pentingnya adalah FB hehehehe

dengan benda ni lah aku dapat berhubung dengan kawan-kawanku
kawan-kawan yang telah lame tak bersua muka
disamping tu dapat juga menghiburkan hati yang kadang kala resah
masa-masa di mana mungkin kita tidak di dalam mood yang baik
dalam keadaan "expired date"(teringat kata-yang biasa dituturkan oleh someone)
ape saje yang diucapkan nya mesti lekat dalam kotak fikiranku

tiap kali aku online fb aku...wajiblah aku membuka new tab sebelahku tu dgn fb dia
tiap kali online je mesti mesti dia ade di sebelah aku hehehe
aku ingin selalu disampingnya
aku ingin selalu didampinginya

rimas ke dia??? maybe kot...
hati manusia siapa yang tau
cuma doaku agar apa saja urusan bersama aku
dilakukan seikhlas hatinya bukan untuk menjaga air muka ku.....insyaallah

Sunday, November 28, 2010

syukron jaziiilaan

sekali lagi aku cukup-cukup berterima kasih padamu
jutaan terima kasih yang tak terhingga
terima kasih
thank you
شكرا
谢谢
salamat
merci
Vielen Dank
धन्यवाद
grazie
ありがとう
감사합니다
obrigado
คุณขอบคุณ
        cảm ơn bạn        
terimalah ucapan dariku ini seikhlas hatimu
dan khas utk mu 

Thursday, November 25, 2010

melintasi batasan

Sampai waktunya ku melangkah
Melintasi batasan
Menerokai alam mistikal
Menafsiri cintamu

Sepotong kalimah di fikiran
Berbunga kasih menghiasinya
Sebuah peta kehidupan
Petunjuk arah kedamaian

Berpegang pada janji asalnya
Untuk pulang bersama
Terikat pada tali cinta
Walaupun kusut tetap setia
Berliku liku jalan satu
Beribu isyarat disitu

Di lindung dan dibuka
Teka teki dunia
Sesat di bawah sinar
Langit kota
Namun ku redah jua
Segala rintangannya
Kerana aku tahu
dengan keyakinan
Pasti bertemu

maafkan aku

maafkan aku maafkan aku maafkan aku
mungkin tanpa sedar dan kealpaanku
menyebabkan kemarahanmu dan ketidakpercayaanmu padaku
aku faham....
banyak kemarahan kau pada aku
walaupon tak dizahirkan namun aku faham
ia sering kali digunakan dalam gurau sendamu
aku faham...
aku tak mahu menambahkan lagi kemarahanmu

cukuplah setakat ini...
biarlah masa menentukannya....
aku tak mahu lihat kau derita
aku ingin melihat kau bahagia
aku bersyukur pada ilahi kerana mengenalimu
aku bersyukur pada ilahi kerana dihadirkan dikau dalam diriku
aku bersyukur kepada ilahi dengan kenangan terindah bersamamu
jutaan terima kasih kuhulurkan padamu
biarlah semua ini kusematkan dalam sanubariku

Monday, November 22, 2010

jauhkan aku darinya

degup jantungku makin kuat
entah mengapa ia terjadi
keresahanku makin meningkat
kegusaranku makin berpusar
kesabaranku makin tercabar
segala-galanya kini menjadi semakin memuncak
aku redha dengan ketentuan yang telah tersurat ini
ya allah aku bermohon padamu
jauhkanlah aku darinya.................
aku sudah tak mampu untuk menanggungnya lagi........
-
-
-
-
-
-
-
jauhkanlah aku darinya (perasaan-perasaan itu)
dekatkanlah aku dengan keimanan
dekatkanlah aku dengan kesabaran
dekatkanlah dan kukuhkanlah kasih syg aku padanya
ku tak ingin lagi berprasangka buruk padamu
kerna kasih sayangku padamu kini begitu mendalam
ketahuilah bahawa setiap saat wajahmu bermain di benakku
setiap kata-katamu sentiasa bermain ditelingaku
setiap langkahmu kuiringi doa
walaupun perasaan ini mungkin hanya aku yang merasakannya....

Saturday, November 13, 2010

terima kasih

terima kasih yang tak terhingga
jutaan terima kasih ku ucapkan
terasa diri dihargai
terasa diri dihormati
terasa diri diperlukan
terima kasih yang tak terhingga
walau untuk seketika cuma
namun ianya amat-amat bererti
terima kasih terima kasih terima kasih
hanya allah yang dapat membalasnya
hanya allah yang tau
may god bless you
thanks god

Thursday, November 11, 2010

cuba lah

Fikiran kusut lazim terjadi kepada semua orang. Kekusutan fikiran terjadi apabila berlaku 2 atau lebih masalah dalam satu masa, sehingga individu menjadi bingung dan tidak tahu hendak memulakan dari mana untuk menyelesaikan masalah. Pelbagai kaedah dan terapi yang telah digunakan oleh pengamal perubatan alternatif, dan ia tertakluk mengikut kesesuaian yang empunya badan. Kaedah saya ini mungkin sesuai untuk sesetengah orang, dan mungkin juga tidak serasi dengan sesetengah orang yang lain. Namun, tidak salah untuk mencuba mana tahu ia sesuai untuk anda.

Kita tidak boleh lari dari masalah, namun kita dikehendaki menyikapi masalah tersebut. Jika kita lari, masalah tidak akan selesai. Oleh itu, kita kena selesaikan masalah. Namun bila berlaku kekusutan fikiran, kita akan jadi bingung dan tidak tahu bagaimana untuk menyelesaikan masalah tersebut. Sementara mencari jalan penyelesaian untuk masalah, eloklah kita menenangkan minda supaya kekusutan fikiran akan terlerai dan menjadi mudah bagi kita mengenalpasti dan menyelesaikan masalah yang kita hadapi.

Berikut merupakn tips-tips yang boleh anda aplikasikan untuk meleraikan kekusutan fikiran sekaligus menenangkan minda:

1. Berjalan di tepi pantai tanpa menggunakan alas kaki (selipar atau kasut). Apabila anggota badan kita,khususnya kaki bertemu dengan pasir pantai (atau bumi), ia akan menyahkan cas-cas elektrik yang tidak dikehendaki dalam badan kita dengan cara mengalirkan arus cas tersebut ke bumi, sekaligus meneutralkan cas positif dan negatif yang terdapat dalam tubuh.

2. Sambil berjalan, tariklah nafas dalam-dalam selama 10 hitungan, kemudian kunci (tahan) dalam perut selama 10 hitungan, dan hembus dengan perlahan juga dengan 10 hitungan. Semasa menarik nafas, bayangkan cahaya putih masuk ke dalam badan dan menyebar ke seluruh saraf dan menghapuskan semua aura hitam dalam badan, kemudian hembus dengan perlahan sambil membayangkan kesemua aura hitam (dan kekusutan fikiran) tadi ikut keluar sama dengan hembusan nafas tersebut. Ulang sehingga terasa puas.

3. Mencium bau wangian kasturi. Kaedah ini paling sesuai dibuat sebelum solat Subuh, Maghrib dan Isyak. Ini disebabkan kerana pada waktu solat tersebut adalah waktu sejuk (pagi dan malam). Sifat kasturi adalah panas, maka jika dicium pada waktu sejuk, ia menjadi harmoni (kerana sifat panas dan sejuk bertemu) dan boleh menenangkan minda. Caranya, selesai membersihkan diri dan berwudhu', calitkan sedikit wangian kasturi pada tapak tangan, gosok dengan kuat kemudian hidu tapak tangan tersebut dalam-dalam sehingga nafas memenuhi paru-paru. Kemudian lepaskan nafas dengan perasaan lega.

4. Bakar gaharu dari jenis oud atau cendana (sandalwood). Dikatakan bahawa ahli sufi amat menggemari haruman oud dan sandalwood kerana ia membantu menenangkan minda ketika berzikir dan menurunkan egoism.

5. Berzikir kalimah Tauhid iaitu Laila ha illallah. Kaedah berzikir ini saya sarankan gunakanlah tasbih yang diperbuat daripada kayu (semua jenis kayu boleh digunakan). Ketika menghitung tasbih, pejam mata, lafazkan zikir dengan perlahan, tancapkan maksud zikir dalam hati, hilangkan semua ingatan, sebaliknya fokuslah kepada Allah sahaja. Maksud fokus kepada Allah bukanlah membayangkan Allah, tapi 'rasakan' kehadiran Allah ada di hadapan kita. Atur nafas agar senada dan selari dengan ucapan zikir kita.

6. Semasa berzikir, tarik buah tasbih dengan menggunakan ibu jari, elak menggunakan jari telunjuk.

7. Leburkan perasaan anda dalam menghayati maksud zikir, yakni hanya Allah ada bersama anda ketika anda berzikir. Katakan dalam hati anda "Aku berserah diri kepada Dia Yang Maha Indah, Maha Mulia, Maha Tinggi, Allah Azzawajalla. Dia memegang hati dan jiwaku. Aku berserah diri kepadaNya..." Hilangkan wujud makhluk dari hati anda. Anggaplah semuanya tiada.Yang ada cuma Allah.

8. Untuk peringkat pertama, disarankan hitungan zikir adalah 100 hitungan. Setelah biasa, boleh tambah mengikut kemampuan.

Demikian tips untuk kali ini. Selamat Mencuba!

hujan

hujan..bila sebut pasal hujan
dengan sejuta titis hujan turun ke bumi
walau terpaksa mengorban diri di jalanan
hujan tetap akan turun di hari yang lain
         itu tentang cinta hujan yang kasihkan bumi.

Tuesday, November 9, 2010

hati ini


bila nak saksi - spider
wajahmu kerapku mimpi
wajahmu sering kupuja
Buatku terasa sepi

Kala ku bukakan mata

Kau masih belumpun kupunya
Rinduku masih kau tak peka

Cintamu kerap kumimpi

Cintamu sering kudamba
Buatku terasa sedih

Kala ku bukakan mata

Kau masih belumpun kudakap
Rinduku masih kau tak singkap

Bila nak saksi kau datang terkulai?

Bila nak saksi kau datang membelai?
Bila nak saksi cintaku sampai?

Dirimu kerap ku mimpi

Dirimu sering ku khayal
Aku angan-angankan kau dapat bersama
Nyatakan cinta yang terpendam
Membina istana tersergam

Bila nak saksi kau datang terkulai?

Bila nak saksi kau datang membelai?
Bila nak saksi cintaku sampai?

Kau masih belumpun kupunya

Rinduku masih kau tak peka

Bila nak saksi kau datang terkulai?

Bila nak saksi kau datang membelai?
Bila nak saksi cintaku sampai?
Bila nak saksi cintamu kugapai?

Dirimu kerap ku mimpi

Dirimu sering ku khayal
Aku angan-angankan

cinta sepi - search

 kau nyalakan pelita hati
Tapi sayang di tengah hari
Aku sendiri bukan tak peduli
Betapa halusnya cinta ini
Hingga kita bisa tersinggung
Walau dengan setitis dusta

Terbakar hari panas mentari
Panas lagi cinta ini
Haruskah kita terus begini
Dalam mencari erti cinta
Hingga kita bisa tersinggung
Walau dengan setitis dusta

Diam bukan bererti
Aku tidak mengerti
Dan bukan cumbu rayu
Yang membuat kita rindu
Lumrahnya cinta

Sedang kita alami cinta sepi
Dekat ku rasa jauh pun ku rasa
Sekuat mana getaran cinta kita

kongsi

1. SI DIA TIDAK AKAN BERANI MEMBUAT SEBARANG KOMITMEN DENGAN KAMU
Seorang lelaki yang tidak bahagia dalam rumah tangganya akan pasti terasa amat gembira dengan kehadiran kamu apatah lagi dia terasa dirinya diberi sepenuh perhatian yang mungkin tidak diperoleh dari isterinya sendiri. Pasti saban masa dia akan melahirkan rasa bahagianya berada di sisi kamu. Ini mungkin kelihatan seperti komitmen terhadap masa depan kamu. Tapi, percayalah itu hanyalah kata-kata manis sekadar untuk mendapatkan cinta kamu saja!
2. SANGGUP MENIPU ISTERINYA
Sikapnya yang tak jujur terhadap isterinya sendiri sudah cukup untuk dijadikan bukti jelas kepada kamu sikap sebenar si dia yang tak jujur. Dia sanggup mencari hiburan di luar rumah apabila mendapati ada masalah atau perkara yang tidak memuaskan hatinya di rumah, tanpa cuba untuk mengatasi masalah itu. Tambahan pula, kamu menjadi punca sebenar si dia menipu kepada isterinya. Ingat, si dia mungkin akan mengulangi sikap menipu ini terhadap kamu apabila kamu berdua menghadapi masalah dalam perhubungan kamu kelak.
3. HUBUNGAN SECARA SULIT
Merahsiakan sesebuah perhubungan itu sememangnya suatu perkara yang meletihkan. Melibatkan diri di dalam perhubungan sulit seperti ini akan membuatkan kamu kehilangan keyakinan diri kerana kamu akan ketinggalan dalam pelbagai aspek perhubungan yang indah. Kamu tidak boleh berjalan berdua-duaan dengan bebas dan bangga. Ini kerana kamu akan sentiasa diselubungi oleh perasaan takut dan bimbang. Takut orang lain terlihat kamu berdua-duaan lalu mengadu kepada isteri si dia. Mati kamu kena serang!
4. LELAKI LEBIH BERUNTUNG
Apa yang dimaksudkan di sini, dia dianggap lebih bertuah dalam masa yang sama tetap mempunyai sebuah keluarga yang akan tetap menyayanginya. Sebaliknya dalam diam kamu pula yang mengalami “kerugian” kerana terpaksa berkongsi kasih dengan keluarganya yang sah. Bayangkan, kamu tidak boleh menemaninya ke majlis-majlis formal kerana sudah pasti dia akan membawa isterinya. Kamu hanyalah sebagai teman di kala ingin mengubat kesunyian atau mencari hiburan jika ada masalah di rumah saja! Kamu kena ingat, mereka boleh berkahwin lebih daripada empat!
5. MAMPUKAH KAMU MENCINTAINYA?
Persoalannya, apakah kamu masih sanggup menersukan perhubungan dengan seorang lelaki yang tidak jujur dan tidak hormat kepada isterinya? Dengan menjalinkan perhubungan secara sulit dengan kamu sudah jelas menunjukkan bahawa dia menganggap perempuan mudah untuk dipikat dan diperlakukan sewenang-wenangnya. Jika dia benar-benar menyayangi dan jujur dengan isterinya, sudah pasti dia sanggup berterus-terang. Alasan untuk tidak melukai hati isterinya bukannya alasan yang kukuh memandangkan dia sememangnya sudah melukai hati isterinya di saat dia menjalinkan hubungan dengan wanita lain!
6. SI DIA AKAN HILANG HORMAT TERHADAP KAMU
Jangan terkejut! Walaupun dia yang jatuh cinta pada kamu dan menarik minat kamu, di dalam hati lelakinya dia pasti akan pandang rendah terhadap wanita seperti kamu yang mudah terpedaya dengan kata-kata lelaki sepertinya. Siapa tahu, mungkin pada awalnya dia sekadar nak “test market” saja. Tak sangka pula kamu benar-benar terpikat. Lelaki pula, mana yang sanggup menolak tuah kan? Dalam keadaan seperti inilah yang selalunya akan timbul soal dipermainkan.
7. PEMUSNAH RUMAH TANGGA ORANG LAIN
Ingat ! Sebagai wanita, kamu seharusnya lebih memahami perasaan dan naluri kaum sejenis kamu. Dengan menjalinkan hubungan dengan suami wanita lain, menunjukkan bahawa kamu tidak menghormati hak kaum kamu sendiri. Bayangkan jika hak kamu diganggu atau cuba dirampas oleh orang lain? Sebaliknya ada pula yang sanggup berkomplot dengan si lelaki untuk menipu isterinya. Ingat, jika hari ini kamu mengambil hak orang lain, tak mustahil orang lain pula akan mengambil hak kamu suatu hari nanti! Renungkan!
8. KAMU MENIPU DIRI SENDIRI
Si dia sentiasa mengucapkan kata-kata manis pada kamu tetapi masih tidak menamatkan perhubungannya dengan isterinya dan pada masa yang sama masih tidak memulakan perhubungan yang sah dengan kamu. Inilah yang dikatakan sebagai “Action that speak louder than words” (pandai cakap tapi buatnya tidak!)
9. BERWASPADALAH DENGAN “BOOMERANG KESALAHAN”
Kebanyakan orang tak kira sama ada wanita tau lelaki mempunyai sikap sukar untuk bertanggungjawab terhadap keputusan dan tindakan yang mereka lakukan secara terburu-buru. Manusia lebih mudah untuk mencari kesalahan orang lain daripada menanggung malu. Jika perbuatan si dia diketahui oleh isterinya atau saudara-mara, jangan terkejut jika dia menyalahkan kamu lalu membuatkan kamu terpaksa menanggung segala derita. Haiiiii Kasih ke mana, sayang ke mana. Tinggal kamu seorang yang menderita !
10. MASA ITU EMAS! DAN KAMU TIDAK SEPATUTNYA MENSIA-SIAKANNYA
Hubungan dengan lelaki yang telah berkahwin boleh berlanjutan selama beberapa tahun. Sedar tak sedar, usia kamu semakin meningkat. Apabila kamu sudah tua baru kamu sedar yang kamu terjerat dan tak boleh melarikan diri lagi. Jika boleh melarikan diri pun, kamu sudah tidak tahu apa yang patut kamu lakukan. Terasa begitu lama kamu mempersiakan zaman muda kamu menjalinkan hubungan yang TAK BERMAKNA!
Renung-renungkanlah sejauh mana kebenaran di sebalik apa yang cuba disampaikan. Moga boleh dijadikan panduan pada kita semua… .khususnya wanita.

Sunday, November 7, 2010

degup


"maafla kalau saya cakap ni..kenapa la awak suka
menyusahkan diri awak sebab saya ni"

mengapa
mengapa
mengapa
mengapa
mengapa

bagaimana
bagaimana
bagaimana
bagaimana
bagaimana

kenapa
kenapa
kenapa
kenapa
kenapa

bila
bila
bila
bila
bila

semakin hari semakin jauh ku rasakan
apakah ini juga ujian yang dihadirkan
atau memang ini tujuannya
supaya ku menjauh

aku terima seadanya
kini kuberserah
padamu ilahi
agar diberi petunjuk

maafkan andai.....
aku selalu menyusahkan
aku selalu menyakitkan
aku selalu menyesakkan

terima kasih di atas segala-segalanya
terlalu banyak yang ku pelajari kini.....
aku kenal siapa diriku

cuma satu yang aku tau
aku tetap sayang kamu
kasih sayangku padamu tetap tak pernah luntur
walau diam seribu bahasa
sepi tanpa berita
aku tetap sayang kamu

Tuesday, October 26, 2010

risau


Risau risau risau
entah mengapa hatiku menjadi risau
entah mengapa hati ini gundah gulana
mungkin kerana kau???
ya....kerna ku rasakannya memang begitu....
entah mengapa aku terlalu memikirkannya
siapa aku di sisimu....
untuk aku memikirkannya...
hanya allah sahaja yang tahu 
betapa aku sentiasa memikirkannya...
mungkin aku terlalu menyayanginya....
hanya allah sahaja yang tahu
betapa kasih dan sayang aku padanya
kuberikan semua untuk dirimu saja...
kini kau dalam kegeringan
apakan dayaku untuk menghalangnya
ku pohon pada allah agar dipindahkan kesakitan itu padaku
aku redha...
aku ingin melihat kau riang lincah seperti biasa
setiap saat bibirku ini tak lepas dari doa
agar kau sembuh segera
dan pulih seperti sediakala.........
hanya coretan ini sahaja yang mampu
untuk aku titipkan disini
sebagai pengubat jiwa yang lara...
andai aku mampu pulihkannya
andai aku mampu menghalangnya
sedari dulu lagi akanku hindarkannya darimu....
sesungguhnya memang aku risaukan kamu
"Ya Allah ya tuhanku kau jauhkanlah dirinya dari sebarang penyakit,
jauhkanlah dirinya dari sebarang perkara-perkara buruk,
jauhkanlah dirinya dari perkara-perkara syirik yang menghalangnya
jauhkanlah dirinya dari sebarang kesakitan,
ya Allah ya tuhanku kau sembuhkanlah dia
berikanlah dia kekuatan, kesabaran serta kuatkanlah imannya,
agar dapat dia hadapi semua ini dengan hati yang tenang...
ya Allah kaulah tuhan yang maha pengasih maha penyayang lagi maha mengampuni
tuhan sekalian alam, aku bermohon padamu ya Allah".....................

Gadis ku dalam koma (tak sihat)
Seriuskah keadaannya
Gadis ku dalam koma
Seriuskah situasinya
Dengarkanlah.........
Lagu ini bila sedar
Betapa pilunya tangisku
Ku berikrar..........
Takkan ingkar...menunggu
Moga kau sembuh segera
Gadis ku dalam koma
Seriuskah keadaannya
Gadis ku dalam koma
Seriuskah situasinya
Maafkanlah........Diri ini
Jika pernah salah dan silap denganmu
Ku berdoa.......
KeatasNya...menyeru moga kau pulih semula
Gadis ku dalam koma
Seriuskah keadaannya
Gadis ku dalam koma
Seriuskah situasinya

Thursday, October 21, 2010

sembrono

Pinjamkan ku cermin
Untukku melihat serimu
Mungkin bias bongkar
Bisa pandai berkata yang benar

Ku berdiri di sini
Berhari-hari bercerminkan diri
Apakah kau masih setia
Atau sepi dalam kacamu

Aku datang ke tamanmu
Kala rimba hati jadi kudus
Tak mengapa salah faham
Kisah lama terpadam

Bertanya kulagi
Di hadapan cermin
Entah berapa kali
Benarkah tiada syarat
Untuk aku milikimu

ika kau seteru
Pena ini pedang untukmu
Puisiku ini
Hanya racun dalam madu

Dan suaraku
Akan pasti menjadi guruh
Yang menyambar
Dan pastikan membakar
Rayon cintamu

Jika kau seteru
Laguku menjadi peluru
Pastikan meledak
Menembusi telinga itu

Layu bunga
Kerana kehilangan madu
Layu cinta
Tak dapat memenuhi hasrat rindu

Andainya engkau kekasihku
Penaku menjadi seruling
Menghembus irama rindu
Tanda kasih tak berpaling

Rayon palsu
Pasti akan lusuh...
...aahhh

Rayon
Berganti sutera sejati
...aahhh

Si dara bukan menangis kerna krakatua
Tapi kerna bawang dihiris, malam pengantin
Si uda bukan merintih, kerana petaka
Tapi kerana lagu digema , pagi merdeka

Merah warna kuntum, penyeri mata
Akan hilang seri dan erti, tanpa cahaya
Cinta jadi perdu, hidup sempurna
Akan hilang bekas dan makna, tanpa belaian

Siapa harus hulurkan
Bunga rampai cinta
Ditangan insan yang hilang
Kasih sayang sangat diperlu
Bagai kehidupan memerlukan
Air dan api

Kau nyalakan pelita hati
Tapi sayang di tengah hari
Aku sendiri bukan tak peduli
Betapa halusnya cinta
Hingga kita bisa tersinggung
Walau dengan setitis dusta

Terbakar hari panas mentari
Panas lagi cinta ini
Haruskah kita terus begini
Dalam mencari erti cinta
Hingga kita bisa tersinggung
Walau dnegan setitis dusta

Diam bukan bererti
Aku tidak mengerti
Dan bukan cumbu rayu
Yang mebuat kita rindu
Lumrahnya cinta

Sedang kita alami cinta sepi
Dekat ku rasa jauh pun ku rasa
Sekuat mana getaran cinta kita
 
Dirimu persis bintang terbit dari langit
Bukanlah mimpi-mimpiku
Di sini telah datang sayang paling dalam

Bawaku pulang berteman pelangi
Kamar hati ku hiasi
Biar cantik biar baru
Semuanya keranamu
yang lemah kini gagah
Asal buruk jadi indah
Kerana sentuhan cintamu
Ku susun langkah melayarkan hari indah
Bersamamu

Lilin diri takkan padam
Seandainya engkau adalah sumbunya
Kaulah puteri ku dambakan
Bidadari syurga jelmaan dunia

Akan ku jaga
Seluruh jiwaku
Biarlah karam berdua
Asal kau tak terlepas
Dari genggamanku
Biar kulamar
Sahih darimu
Menjadi ratu
Beradu dalam pelukanku
Kejoraku bersatu

Setiap pancainderaku
Menagih cinta kasihmu
Meronta-ronta
Merapai-rapai
Di dalam gelap gelita

Musafir dalam derita
Menjerit tanpa suara
Adalah aku
Yang mengharapkan
Setitis embun dari syurga

Berilah daku hidayahmu
Agar hilang dahaga dunia

Berilah daku hidayahmu
Agar disirami cahaya

Berhentilah kataku berhenti
Terlalu sakit menyucuk hati
Berhentilah oh terlalu membakar perasaanku

Tak dapatkah kau mengenaliku
Apa yang kusuka dan kubenci
Tak dapatkah oh dirimu mempelajari mahuku

Sebagaimana aku mempelajari mahumu
Seharusnya kau juga begitu
Mengertilah oh sayang
Apa yang ku maksudkan
supaya kita berkekalan
barulah kita bergelar bahagia
dan saling mengerti oh kasih

Jangan kau memuja ribut dan taufan
Jangan kau memuja gelombang perasaan
Kerana bisa terpisah dari kebahagiaan
Dan akan membakar diri

Anggaplah ini satu didikan
Tanda sayang ku kepadamu
Dan bukanlah satu tanda kebencianmu oh sayang
     

???????????????????????????

21102010hariyangamatmenyulitkanbagikuakuterpaksamenghadapinyasendiricozi'malonerangerman
akutiadatempatmengaduanadaiakumaklumkanpadabosnantibostakakanbenarkanbudak2akupergipula
akukebingungantidakpernahsebeluminiakumerayumenagihsimpatidarisesiapaakusudahcubamemintapertolongan
darikawan-kawankutapisemuanyatidakdapatmenolongakukeranamasing-masingtelahadakomitmenlain
kinihanyatinggalsatusajetempatkuuntukkumenumpangkasihiaitusomeonespecial
namunjawapannyajugatetapsamaakumengeluhmengapainiterjadipadakukadangkadangakuterfikirsiapaakusebenarnya
mengapaoranglainbegitumudahmendapatpertolongandimanakahsilapkuhinggakanakudipinggirkanbiladahtakadakomitmenlainatauterlalukebosanan
barulahorangakanmencariakubilabersamakupulasentiasasibukmelayantemantemanlainjugaseolaholahakutiadadidepanmata
bilabersamatemantemanlainpulatibasaatakutidaksengajamenggangguakutidakdilayanpunpalingpalingtidakpundikatannyasibuk
kinitinggallahakusendirianakutakpanadaibaikikeretaakutaktaupasalkeretatambah-tambahlagikeretaakustandardmendetjetakmacamkeretadiorangakubolehlahdikatanketinggalanzaman
akutakpeduliapakataorangpadadirikuakutaknakjadiorangyanghipokritakuadalahakubeginilahakuseadanya
jikalauakumenyemakkanmataakutakkesahtapiakudahcubauntukmenyesuaikandiri
danakuakancubalagidemimenjagahatioranglainbeginilahhidupkuumpamalilinyangmembakardiriuntukmenerangioranglain
izinkanakutemanuntukkumuhasabhdirikudalamjangkamasainiwallahua'lam............................

Friday, October 15, 2010

kamu

siang dan malam ku berdoa
siang dan malam ku minta petunjuk
siang dan malam ku pohon hajat
siang dan malam ku mohon kemaafan
siang dan malam ku pohon keampunan

terima kasih kerana mengajarku erti sabar
terima kasih kerana mengajarku erti kasih
terima kasih kerana mengajarku erti sayang

ku cuba untuk membahagiakan
ku cuba untuk menceriakan

maafkan aku andai kehadiranku menyusahkan
maafkan aku andai kehadiranku menyulitkan
maafkan aku andai kehadiranku meresahkan
maafkan aku andai kehadiranku menambahkan lagi permasalahan

setiap kemahuan dan hasratmu kuturutkan
ku tau seperti insan lain kau juga ada masalah
sedikit sebanyak ku mulai mengenalimu

terima kasih kerna memberi peluang dan ruang untukku
walaupun peluang dan ruang itu sangat-sangat sempit
terima kasih di atas segala-galanya

nikmatilah hidupmu sepuas-puasnya
nikmatilah kebebasanmu sepuas-puasnya
selesaikanlah masalahmu sebaik-baiknya
insyaallah allah bersama orang yang sabar

siang dan malam ku berdoa agar kau diberi petunjuk
siang dan malam ku berdoa agar kau sentiasa dilindungi
siang dan malam ku berdoa agar kau sentiasa dilimpahi dengan rahmatnya

betul kata pujangga "penantian satu penyiksaan"
namun akan ku sabar menunggu
apa jua keputusanmu
buatlah keputusan untuk membahagiakanmu
janganlah sekali-kali membuat keputusan yang terpaksa
janganlah sekali-kali membuat keputusan demi menjaga hati orang lain
setiap keputusan yang kau simpulkan nanti akanku terima dengan hati yang terbuka

satu pintaku
janganlah disalah anggap setiap tindak tandukku
segalanya ini kerana kamu
bukanku berkecil hati
bukanku kecewa
bukanku mengalah
tapi segala-galanya hanya untukmu kerna ku menghormatimu
tidak pernah di hati ini untuk membenci mu
apatah lagi pergi meninggalkanmu...
ketahuilah bahawa kasih sayangku padamu tidak pernah berbelah bahagi
kepercayaanku padamu juga tidak pernah berbelah bahagi....percayalah

andai kau ingin berkongsi sesuatu
aku bersedia
setiap saat setiap masa akan ku luangkannya untukmu.......
(andai kau bersedia hubungilahku..aku percaya kau tau dimana dan bagaimana)

Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu
Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
hanya satu
Hanya kamu

ku membiarkan hatiku untuk merinduimu
ku menghamparkan sakitku untuk tatapan kamu
bersamamu
harapanku
hilang dalam terang yang membutakanku

Dan segala yang ku ada
Ku berikan semua
Untuk dirimu saja
Ku mahu dirimu
Bahagia untuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna

Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku

Hanya satu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

aku lemah tanpa kamu
ku inginmu dampingiku
aku fahami aku bukan terbaik untuk dirimu
Sampai syurga ku menunggu

Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Thursday, October 14, 2010

i dont want to miss a thing

Aerosmith
I don't wanna miss a thing

I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping, Why Far away and dreaming
I could spend my life in this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
Well, every moment spent with you Is a moment I treasure

Chorus: I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
'Cause I'd miss you, babe
And I don't wanna miss a thing
'Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I'd still miss you, babe
And I don't wanna miss a thing

Lying close to you, Feeling your heart beating
And I'm wondering what you're dreaming
Wondering if it's me you're seeing
Then I kiss your eyes and thank God we're together
And I just wanna stay with you
In this moment forever, forever and ever

Chorus

I don't wanna miss one smile
I don't wanna miss one kiss
Well, I just wanna be with you
Right here with you, just like this
I just wanna hold you close
Feel your heart so close to mine
And stay here in this moment
For all the rest of time

Chorus 2x

Don't wanna close my eyes
Don't wanna fall asleep, yeah
I don't wanna miss a thing

Tuesday, October 12, 2010

TUTUR

saat ini hanya imbauan lalu yang mampu menceriakanku
walaupun tiap tutur kata ini terkeluar secara sengaja atau tak sengaja
atau saja-saja tapi ia tetap indah dihatiku dan ia telah tersemat di sana.............


"kalau awak fikir saye ni macam kawan-kawan biasa awak tak pe la"
"hok aku duk jeram hok mung duk jeram gok"
"doh kalu suke ngt pakai kain batik gini jelah..awak duk dapur masok biar saye yang g keje ke gane"
"boleh x kalu baju tu lipat molek2 jgn gok malas sgt..almari ade xmboh gune ishhh ape la awk nie"
"doh bakpe yg baju tu boh dlm bakul gitu je..lipat gok boh comey2 dlm beg tu..malu ngt klu org tgk boh dlm bakul gitu je..ni kete ke mende nih"
"kalu tgk rumah x kemah ciap r katok kang..."
"wak g mne nie ke duk membungkang kt rmh ptg2 ni..org tel xakat"
"wak g mne nie org tel xakat2 dohla org lampor nie dr tengahari tad lg xmkn"
"bwk kete molek2"
"yg tu kne tanye ibu bapa penjaga saya r"
KATOK KANG
NK KAKI KIRI KE KAKI KANAN NIH

HOOOOOLLLLAAAAAHHH
AMENDEBATHEE NIH

banyak lagi yang tak tertulis disini
aku dah tak mampu untuk menulisnya hari ini
aku makin suram
sesuram hari ini....

redup

??????????????????????????
mengapa kerap kali hasrat aku disalah ertikan
mengapa kerap kali kata-kata ku disalah ertikan
mengapa kerap kali tindak tanduk ku disalah ertikan

aku tau dirimu kecewa
aku tau kamu marah
tapi cuba fahami betul-betul

aku hanya berbincang macam mana harus disempurnakan perkara ini (bukan untuk dipercepatkan)
tapi hanya untuk memikirkan cara yang terbaik...
mungkin tindakan aku inilah yang membuatkan kau marah
tidak pernah sekelumit terdetik di hati ini untuk memaksa atau menekan
apa saja hajatmu ku turutkan
tidak pernah sekali kali aku terniat untuk menyakiti hatimu
tidak pernah sekali-kali aku terniat untuk membuat kau bersedih
tidak pernah sekali-kali aku terniat untuk membuat kau bermuram durja
tidak pernah sekali-kali aku terniat untuk membuat kau gundah gulana

aku bingung dan tertanya-tanya apa yang sebenarnya orang tua kamu sampaikan pd kamu
sedangkan awal-awal lagi aku dh cakapkan pada mereka "janganlah paksa dia, beri dia masa"
jadi aku betul-betul tak faham apa yang disampaikan pada kamu dan apa yang kamu faham...

memamg aku tak pernah faham
memang aku tak akan faham
jika kamu tak memberi peluang untuk aku memahami mu........
bukan tak ada tapi cukup-cukup sempit

berilah peluang padaku untuk memahami dirimu (mengenalimu lbh dekat)
andai aku tak dapat memahami juga 'BODOH" lah aku

semalaman aku tak dapat tidur
setiap detik aku mengingatimu
andai tindakan-tindakanku selama ini menyakitkanmu
maafkan aku...
aku tau kau amat membenci aku tika ini
maafkan aku
kerana kealpaan..ini lah akibatnya
maafkan aku
kerana ketaksuban..ini lah akibatnya
maafkan aku
inilah kekuranganku
maafkan aku

aku tak dapat untuk menipu diriku sendiri
apa yang berlaku kini disebabkan....
aku terlalu menyayangimu sayang

biarlahku menyendiri seketika....
bukanku mengalah
tapi menghormatimu
walau badai datang ribut mengganas melanda
aku tak pernah berundur walau seinci pun dari menyayangimu

Ya Azeez,Ya Jabbar,Ya Mutakabbir.........
ya Allah, ya Kareem,ya Awwal, ya Akher, ya Mujeeb.

Monday, September 27, 2010

pejatandatanya

main-main kah aku
tidak bersungguh-sunguh kah aku
aku sering diuji
kini..pelbagai ujian yang diberi padaku
namun aku tetap sabar mengharunginya

kadang-kadang aku seperti melukut di tepi gantang
kadang-kadang seperti hidung yang tak mancung pipi pula tersorong-sorong
kadang-kadang seperti kaduk naik junjung
kadang-kadang seperti dayung sudah di tangan perahu sudah di air

apa lagi yang diinginkan
kurasakan seperti segala-galanya telah ku berikan
apakah masih belum percaya
apakah dilihatnya aku ini seperti bahan gurauan..jenaka...
apakah aku ini masih belum sempurna di matanya

maaf jika ku tidak sempurna
sesungguhnya aku memang seorang yang tidak sempurna
tapi aku berjanji akan memperbaikinya setiap saat
akanku jaganya setiap waktu
takkan ku persia-siakan saat-saat bersama

tapi mengapa disaat ia sedang mekar (kurasakan)
ku rasakan seperti ia semakin menjauh
semakin banyak cerita-cerita yang aku tak mampu mendengarnya
semakin banyak kata-kata yang mengguris hati ini...
namun aku kuatkan hati ini untuk menerimanya sebagai satu gurauan

bila hati sudah suka...semuanya indah belaka
apa saja ucapan yang keluar dari bibirnya
bait-bait kata yang keluar aku terima dengan hati yang terbuka
tak pernah dihati ini untuk membantah
walau seperit mana pun..........
bagi aku itu adalah lumrah
yang penting aku harus kuat
jangan terpengaruh dengan kata-kata nafsu dari bisikan syaitan...

setiap bicaraku tutur kataku segalanya lahir dari hatiku yang mulus ini
aku tidak pernah untuk mempermainkan setiap kata-kataku padamu
percayalah sesungguhnya...
hanya engkau dihatiku
tiada apa lagi yang akan menggoncangkan hati ini
kerna kali ini hati ini tak akan goyah lagi
akan ku tetapkan hati ini
insyaallah akan ku berikan segala-galanya untukmu
ku pohon padamu ya allah agar kami dipertemukan
dipanjangkan jodoh kami hingga akhir hayat..aamiiin

Saturday, August 28, 2010

renungan bersama

Renungan bersama - Dato' Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah -

1.Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada
tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada
jauh darinya.

2. Jodoh itu
ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan
bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, insyallah akan menemukan
anda dengan pasangan anda.

3. Ramai orang masih belum bertemu
jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu
jodoh.

4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti �magnet� yang menarik bakal
pasangan anda kepada anda.

5.
Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah
untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap
semua orang di dunia ini.

6. Agar mudah orang sayang, cuci hati
dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan
orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.

7. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik
sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.

8.
Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk
bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu
sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan
pertama adalah yang terpenting.

9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi
tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.

10.
Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik
pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa
bersedia untuk menerima cinta.

11. Cinta datang
melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata
secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.

12.
Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan
hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara
berterusan hingga berjaya.

13.
Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan
hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu
menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).

14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa
merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.

15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa
atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.

16.
Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada
minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri
sendiri.

17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan
lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera
agar bakal pasangan rasa selesa.

18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal
pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.

19.
Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan
seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang
menyebabkan orang benci kepada kita.

20. Beri sayang
untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap
sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak
tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci


Tuesday, July 27, 2010

where am i

tup tap tup tap almost three months I worked at a new job but my place is actually the time I work. though it is difficult for me to adjust to my new workplace. so I was almost 7 years I have left. I came back ....enough is enough different and very foreign to me even though this was here. although almost three months ... I will not be able to fool myself that my feelings of the heart and soul is still in a long time only the body can be found here ....
to be continued

Tuesday, June 29, 2010

England 1 Germany 4: match report


England - England 1 Germany 4: match report
Down and out: England's players react following Thomas Muller's goal for Germany in their 4-1 defeat in Bloemfontein Photo:
Capello’s players had a good quarter of an hour, but anyone can be famous for 15 minutes. Germany enjoyed a masterful 75, scoring four times and ripping England to little red ribbons on four or five other occasions.
Capello’s defence were a collection of hesitant strangers, his midfield painfully less than the sum of their celebrated parts and the attack anonymous.
England lacked heart, shape and, particularly, a holding midfielder with the expertise of Owen Hargreaves to stand in the way of German breakaways, to pick up Bastian Schweinsteiger when he charged so menacingly upfield, to get tight to Mesut Özil when the No 8 pulled the strings.
Gareth Barry’s attempts to tame Özil resembled an ageing nightwatchman trying to keep pace with an elusive urchin.
England can play 1966 in reverse all they like, lamenting the ball over the line, bemoaning the blind fates and berating the officials. Clearly goal-line technology needs to be brought in now that the second decade of the 21st century is being traversed.
Yet video evidence of most of this game would simply highlight the fact that the contenders for man of the match included Thomas Müller (the sponsors’ winner), Schweinsteiger, Sami Khedira, Miroslav Klose and Özil before an Englishman, probably Lampard for his attacking work, could legitimately be mentioned.
It had begun in familiar fashion, in the sturm und drang of a sporting conflict between England and Germany. Duels broke out all over the park: Philipp Lahm versus Steven Gerrard, Müller against Ashley Cole, Barry versus Özil, and the Germans soon began edging them.
Özil embodied German confidence, demanding an early save from David James. Schweinsteiger underlined their belief with a neat drag-back to whisk the ball around Jermain Defoe. After all the Germans’ oft-expressed fears about Schweinsteiger’s hamstring, here he was in imperious form. They should rename Bloemfontein the City of Ruses. England defiance flowed mainly from the stands, with Rule Britannia drowning out the vuvuzelas.
Briefly. England had been hoping to silence Franz Beckenbauer for his comments about kick and rush. Those who maintain Der Kaiser’s proud tradition conjured up a goal that was more kick and Ian Rush. Goalkeeper Manuel Neuer hoofed the ball long, Matthew Upson faltered and Klose flicked the ball past the slow-reacting James.
England had some hope, Defoe heading against the crossbar but wrongly judged to be offside, before Germany’s gem of a second. Özil laid the ball right to Klose, who placed it into the path of Müller. Having raced into the box, Müller lifted the ball across to the unmarked Lukas Podolski, who fired an emphatic shot between James’s legs.
Two-nil down, staring at humiliation, England dragged up enough character to respond when Upson made amends by heading in Steven Gerrard’s cross. Controversy then ensued, Lampard’s strike hitting the bar, bouncing over the line and spinning out.
England fans were up on their feet, celebrating. So was a jubilant Capello. Somehow the linesman, Mauricio Espinosa, did not see it. Somehow the referee Jorge Larrionda did not spot it. England were enraged. The Free State Stadium reverberated to chants of “cheat, cheat’’ and “the referee’s a ******’’.
As Larrionda blew for half-time, England players followed the fans’ lead and voiced their fury. Rooney remonstrated with Espinosa. Defoe confronted Larrionda, who walked off to catcalls, and was ambushed by David Beckham near the tunnel.
England stirred briefly at the start of the second period. Lampard drilled one free kick against the bar and another into the wall. As this second effort spilt loose, as England cursed their ill-luck, Germany went through the gears.
Jerome Boateng’s touch was key, the defender quickly transferring the ball to Müller, who whipped it left to Schweinsteiger and took off as if testing a new sports car on the autobahn. Schweinsteiger hurtled down the right, soon sliding the ball back across for Müller to ram the ball in off James’s left fist.
England continued to erect their own scaffold. Joe Cole’s cross was picked off, Özil raced away from Barry and centred for Müller to apply the coup de grace.
England went out in undignified fashion. John Terry screamed invective at the German bench. Joe Cole caught Boateng.
As the final whistle went and the shadows stretched across Bloemfontein, England began another retreat from another World Cup and the years of hurt stretched to 44.

World Cup 2010: Germany realised England were there for the taking after six minutes

Miroslav Klose probably did not mean to rub it in. Indeed, he seemed the model of modesty the day after helping Germany expose once again the fraudulent conceit of English international footballing prowess. 

World Cup 2010: Germany realised England were done for after six minutes, says Miroslav Klose
Leading the line: Miroslav Klose made a mockery of England's defence Photo: EPA
Yet with one brutal observation, he particularly wounded.
"We were talking together before as a team and thought that the famous '40 years of hurt' could come into play here, that this England team could be the one that at last ended that wait," he said. "Yet we realised after six or seven minutes that 'no, they're not really up to it' and 'we can beat them'."
and outfighting Matthew Upson, could not help but paint a damning comparison between his side, blending exhilarating youth with old pro nous, and an outfit of 11 disparate, redshirted individuals.
"If you look at the names, one against one, you'd have to consider England as stronger than us. On paper, they were more renowned, more famous, but that didn't translate into their performance.
"England have fantastic players. In the dressing room, we asked ourselves 'is this England team better than their Premier League teams?' Simple answer, yes. Look at their players; they're world class, that's the long and short of it. Yet the key thing is presenting yourself as a team and I don't think England did."
It was also, he felt, down to a self-belief which has imprinted itself on German World Cup sides for nearly three generations.
From where did this confidence emanate, he was asked. "Good question," he shrugged. "It's down to a certain quality we know we possess. You see it every day in training, the importance of being a true team. This is what helped us take the winds out of England's sails."
This repetition of the theme only rammed home the comparison. Klose was the perfect team man in Bloemfontein, a selfless leader of the line who seemed to be freed from his miserable season's labours as soon as he donned his national shirt for the 99th time, while so many of England's players appeared to find the weight of the red shirt utterly oppressive.
"Well, I think my real strength is being able to focus when it really counts," he said. Quite. Here is a man with, say, not a tenth of Wayne Rooney's natural ability but, like his team-mates, is seemingly able to make much more of his talents at major championships.
So, read Klose's amazing goal scoring statistics and then do a double take.
Fifty goals from 99 internationals - only Gerd Muller (68 from 62 internationals) and GDR's Joachim Streich (55 from 98) have netted more for Germany - and now 12 goals in World Cups to equal Pele. Muller? Pele? Klose is the first to find it unreal to be bracketed with such grandees.
But while he accepts this could be his last World Cup - "As far as my legs carry me, I'll try to carry on playing football but I'm very impulsive and wouldn't put it past myself in two or three weeks time to just step aside and give room for new players" - he has an ominous message for those hoping to see the gulf between German and English teams reduced.
"We've a lot of young players who've just come through the youth ranks but just playing here gives them a wealth of experience on their CV and these guys could all be active, the backbone of the team, in eight years time. That would be a great result for Germany." And, potentially, another wretched one for England.

World Cup 2010: Klose: We Had England Beaten After Six Minutes


 
 
Related Stories
 
Mirrorfootball :    Miroslav Klose has blasted England for not being a “true team”.

The veteran striker says Germany knew Fabio Capello’s men were there for the beating after just seven minutes of their clash on Sunday.

And Klose says England look great on a team sheet, but never live up to their reputations when the pressure is on for their nation.

He said: “Look at players in that England team, they’re world class, that’s the long and short of it.

“But the key thing is presenting yourself as a team and I don’t think that was the case with England.

“We thought that the famous 40 years of hurt could come into play here. That England could have been the team that at last ended that wait.

“Yet we realised after 6 or 7 mins that they’re not really up to it and we can beat them.”

Klose has 50 goals in 99 caps - his World Cup finals total is 12, the same as Pele - and he’ll lead the line against Argentina at the weekend.

But he feels it is Germany’s ability to play as a team - sadly lacking in England’s case - which sees them still in the tournament while England head home.

Klose added: “Germany keep pulling through because of a certain quality we know we have. You see it every day in training.

“It’s crucial to present yourself as a true team. This is what helped take the wind out of England’s sails. We played as a team and they didn’t seem to.

“Look at the names, one against one, and you have to consider Arg as the strongest side for the weekend. That’s true against England too. On paper they were more renowned, more famous but that didn’t translate to their performance on the pitch.

“We’re just a compact unit. It’s proved we’re a tournament team, one which gels as the tournament goes on.

“I don’t know whether my experience adds anything to this England debate. But they have fantastic payers. At the beginning and in the dressing room, we asked ourselves: ‘Is this England team better than their Preemier league teams?’ Simple answer, yes.”

But Klose has backed English calls for video technology to be introduced to determine whether the ball has crossed the line.

Klose said: “If technical solutions are there, they should be used. TV evidence is another thing altogether, but a chip inside the ball or a goal-line light beam barrier would make sense. It’s visible in tennis and other sports so why not football.”
 

World Cup 2010: England home – but where next for Fabio Capello?


Football Association says it will need 'a few weeks' to decide whether coach will keep his job

England's players leave Rustenburg
The England squad leaving their Rustenburg base yesterday. The FA will decide on Fabio Capello’s future in a fortnight’s time. Photograph: Darren Staples/Reuters
An England manager is superman in reverse. He goes in dressed as a saviour and comes out like a tired accountant. Fabio Capello, whose whole career has been an exercise in power, was rendered powerless by English indecision as the Football Association announced it would need "a few weeks" to decide whether he would keep his job after Sunday's humiliating World Cup loss to Germany.
No longer the master of his own fate, Capello must wait for an FA mandarin to tell him whether he will retain the thankless task of restoring the country's faith in a shattered team. "I cried like a baby last night," said one South African security worker at England's luxury compound near Rustenburg as another expensively assembled circus was packed away before the squad's overnight flight home. They are due to arrive back at Heathrow early this morning.
The locals are sorry to see them go, but many England fans will be unhappy to see Capello stay after the country's heaviest World Cup defeat: a 4-1 victory for a Germany side bursting with intelligence and energy. Faced with the deepest identity crisis since the 1970s, when England twice failed to qualify for World Cups, the FA took the bold step of going back to London to have a good think about it.
Capello, who blamed the referee for not seeing that Frank Lampard's second-half effort had landed over the goal line – and the gruelling domestic season for delivering his men to South Africa "tired" – seemed diminished by the job. The cool retro Alf Ramsey-era tracksuit was replaced by a more sober navy blue number as he submitted to the obligatory inquisition from a media army who had driven seven hours north from Bloemfontein scenting Italian blood.
As football's real superpowers honed in on the quarter-finals (and German technical supremacy was held up as an indictment of English woodenness) Capello fiddled with the zip on his tracksuit top as he confirmed: "I spoke this morning with Sir Dave Richards [the chairman of Club England, with overall responsibility for the team] about this two years that I worked with the FA.
"They appreciated my work and what all my staff had done. He told me that he has to take two weeks to make the decision."
In a dire campaign Capello slipped from unchallengeable field marshal to potential castoff waiting by a phone. Dangling man is not his favoured pose.
The FA's Adrian Bevington emphasised that Capello's "two weeks" was likely to stretch to longer. With the ignominy of that delay may come a flounce from Capello's side, which would leave only a tussle between lawyers over the £12m he is entitled to in a contract that still has two years to run.
Richards is also the chairman of the Premier League, the empire of debt that is often blamed for placing the needs of the richest clubs ahead of the national interest. This obvious anomaly is one of the many obstacles to reform.
The main one remains a dearth of gifted young players to replace the ones who have been failing for the past 10 years.
"Look, I received a lot of offers to be a manager at other clubs [before the tournament]," Capello said. "When I spoke with Lord Triesman [the former chairman] I decided to stay here because I like being England manager and also I will accept whatever the FA decides. Yes, I have the appetite. I understand one thing which is really important and why England did not win before.
"I think, not only Wayne Rooney, but all the English players arrived really tired at this competition. I spoke with the coaches and all the coaches told me that the physical situation and the mental situation of the players was not like that of the players we know."
This diagnosis has cost the FA over £6m a year in salaries for five Italian experts, and for Capello there is the indignity of spinning out in the second round while his predecessor but one, the celeb-loving Sven-Goran Eriksson, took them to three tournament quarter-finals.
Was he content with the FA's "common sense" (their words) decision to dodge a decision? "Yes, I think it's an intelligent answer," Capello said.
It felt more like a requiem.

Monday, June 14, 2010

malam bersama search

 malam bersama search

minggu ni merupakan minggu yang paling sibuk bagi aku untuk tahun 2010. apa taknya dah la aku kena bertugas untuk kejohanan ragbi MSSM di Kota Bharu bermula 06 hingga 12 Jun 2010 tapi aku terpaksa balik awal. petang khamis 10hb aku dah bertolak balik ke kg di kuala terengganu sebab esoknya aku ade kelas OUM.. itu semua taklah mendatangkan apa2 debaran pon sebenarnya tapi yang paling aku teruja adalah malam 11hb tu iaitu malam bersama Search bertempat di Ri-Yaz Resort Heritage & Spa.
Aku tak nak terlepas lagi kali ni. dahla konsert Double Trouble kt mount Kiara ngn Jb aku terlepas jadi kali ni walau macam mana pon aku akan hadir juga..
kul 8.00 malam aku dah terpacak kat Riyaz bersama member2 aku dan sepupu2 aku. dalam kul 8 lbh aku nak masuk pastu pihak define suruh kita orang isi borang pulak tapi tu semua tak mendatangkan masalah pada ku janji aku dpt bersama search....pastu kita orang berbaris untuk masuk sambil pihak define bagi cenderahati kat pengunjung termasuk aku la best jgk huhuhu kami semua di periksa ketat oleh sekuriti yang bertugas di pintu masuk..bila aku masuk je fuuhhhhh penuh tuuu org kat dalam memang happening gila la masa tu..dalam kul 9 lbh kumpulan MUH membuka tirai malam tu.. adalah beberapa lagu yang diaorang nyanyikan pastu Hujan pula mengambil tempat..crowd dah bising panggil nama search...lepas nyanyi 2 3 lagu Noh hujan tanya kat crowd "korang nk tgk search tak? NAAAAAKKKK!!!!!  gempak gila masa tu tp dengan selamba noh cakap sabar sbb kita nak nyanyi mungkin dalam 3 lagu lagi kot blh kan..errmmm mengeluh lagi aku dibuatnye sbb dalam kepala aku masa tu takde menda lain dah "SEARCH"...
lepas je hujan abis aku tgk crowd dah mula bersesak2 ke depan termasuk la aku..malam tu aku cukup berpuas hati dengan persembahan search lagi pon setahu aku search tak pernah gagal dalam persembahan live mereka itulah yang membuatkan aku begitu salute kat diorang...opening malam tu dibuka dengan Gothik Malam Edan fuuuhhh bergegar dewan dalam duk terloncat2 terkinja2 tu aku terperasan kat belakang aku ada sorang makcik sedang kusyuk tgk search wow kagum aku satu keluarga tu dia datang suami dgn anak2 sekali wa tabik la lu makcik hehehe ( aku sempat amik gambar makcik rock tu)...bukan setakat makcik dan pakcik saje tp pelbagai peringkat umur dan bangsa serta agama..ada yang tua, muda, remaja, melayu cina dan india "SEARCH MENYATUKAN KITA SEMUA"
dalam duk tengah layan show tu terlintas di fikiran aku mengapa sekarang ni ade segelintir fans yang mengkritik (tp bagi aku lebih kepada memperkecilkan je) persembahan search terutama Kid...jadi malam tu aku dengan penuh khusyuk mendengar dan menghayati setiap lagu yang dibawa oleh search malam tu..kat mana silapnya kid? aku tertanya2 sbb bg aku kid adalah salah sorang gitaris terbaik di negara kita kenapa nak dibanding2kan setiap orang gitaris tu, diorg ada feel masing2 skil masing2 dan trademark masing2 kenapa nak dibanding2 kan juga aduuussss pening kepala den...bagi aku kid cukup hebat sambil dibantu oleh abangnya din permainan gitar kid semakin mengancam..
bagi aku malam tu semua individu search memainkan peranan yg cukup hebat dan berjaya dipersembahkan dengan cukup terbilang sekali
TAHNIAH UNTUK SEARCH
* paling frust mlm ni bila tak dpt bersama SEARCH
ni antara set list yang sempat aku ingat yang dimainkan oleh search malam tu

1. Gothik Malam Edan
2. Balada Pemuzik Jalanan
3. Setelah Hujan
4. Melastik Ke Bintang... See More
5. Fenomena
6. Gadisku
7. Tiada Lagi
8. Isi dan Kulit
9. Sweet Child O Mine
10. Rozana
11. Kejora
12. Isabella
13. Pelesit Kota
14. Cakap Memang Murah
15. Pawana
16. Emmanuelle









video
video tak cantik cameraman amatur ni