Tuesday, October 26, 2010

risau


Risau risau risau
entah mengapa hatiku menjadi risau
entah mengapa hati ini gundah gulana
mungkin kerana kau???
ya....kerna ku rasakannya memang begitu....
entah mengapa aku terlalu memikirkannya
siapa aku di sisimu....
untuk aku memikirkannya...
hanya allah sahaja yang tahu 
betapa aku sentiasa memikirkannya...
mungkin aku terlalu menyayanginya....
hanya allah sahaja yang tahu
betapa kasih dan sayang aku padanya
kuberikan semua untuk dirimu saja...
kini kau dalam kegeringan
apakan dayaku untuk menghalangnya
ku pohon pada allah agar dipindahkan kesakitan itu padaku
aku redha...
aku ingin melihat kau riang lincah seperti biasa
setiap saat bibirku ini tak lepas dari doa
agar kau sembuh segera
dan pulih seperti sediakala.........
hanya coretan ini sahaja yang mampu
untuk aku titipkan disini
sebagai pengubat jiwa yang lara...
andai aku mampu pulihkannya
andai aku mampu menghalangnya
sedari dulu lagi akanku hindarkannya darimu....
sesungguhnya memang aku risaukan kamu
"Ya Allah ya tuhanku kau jauhkanlah dirinya dari sebarang penyakit,
jauhkanlah dirinya dari sebarang perkara-perkara buruk,
jauhkanlah dirinya dari perkara-perkara syirik yang menghalangnya
jauhkanlah dirinya dari sebarang kesakitan,
ya Allah ya tuhanku kau sembuhkanlah dia
berikanlah dia kekuatan, kesabaran serta kuatkanlah imannya,
agar dapat dia hadapi semua ini dengan hati yang tenang...
ya Allah kaulah tuhan yang maha pengasih maha penyayang lagi maha mengampuni
tuhan sekalian alam, aku bermohon padamu ya Allah".....................

Gadis ku dalam koma (tak sihat)
Seriuskah keadaannya
Gadis ku dalam koma
Seriuskah situasinya
Dengarkanlah.........
Lagu ini bila sedar
Betapa pilunya tangisku
Ku berikrar..........
Takkan ingkar...menunggu
Moga kau sembuh segera
Gadis ku dalam koma
Seriuskah keadaannya
Gadis ku dalam koma
Seriuskah situasinya
Maafkanlah........Diri ini
Jika pernah salah dan silap denganmu
Ku berdoa.......
KeatasNya...menyeru moga kau pulih semula
Gadis ku dalam koma
Seriuskah keadaannya
Gadis ku dalam koma
Seriuskah situasinya

No comments:

Post a Comment