Sunday, December 26, 2010

fikiran mengamuk hati berkecamuk lagi

hari ini 26 december 2010 merupakan hari yang ketiga aku dalam keadaan yang agak menyerabutkan...
fikiranku  masih lagi mengamuk dan hati ku masih lagi berkecamuk..
pada siapa harusku luahkan segalanya, aku masih lagi belum mampu untuk berkongsi dengan sesiapa
terus terang aku katakan aku dalam keadaan buntu bingung kerna terlalu banyak yang aku fikirkan....
mengapa aku terlalu lemah..aku sudah cuba dengan seberapa upayaku untuk melawan...
aku cukup-cukup hairan bila mana di saat teman-teman bermasalah aku tanpa ragu-ragu menasihati mereka
sering kali aku menjadi tempat rujukan teman-temanku
tapi bila tiba saat aku ditimpa masalah aku tidak mampu untuk mencari jalan penyelesaian yang terbaik untuk diriku...aku buntu
cuma kini aku merasakan aku ada sedikit kekuatan dalam diri...mengapa?
tidak lain dan tidak bukan ialah bila orang yang aku sayang menasihatiku dan memberi kata-kata perangsang padaku...mungkin kata-katanya itu hanya sekadar melayan kerenahku atau memang lahir dari sudut hatinya yang mulus aku pon tidak tahu hanya tuhan saja yang tahu.....hati manusia siapa yang tahu..
namun begitu aku tetap berterima kasih padanya yang sudi untuk menasihatiku...
aku cukup-cukup menghargainya dan akan ku sematkannya pada suatu tempat yang teristimewa di sudut hatiku...
terima kasih sekali lagi kuutuskan buatmu hanya allah sahaja yang dapat membalasnya
walaupun ianya tidak sebesar mana bagi dirimu namun ianya cukup-cukup bermakna bagi diriku.......

No comments:

Post a Comment