Monday, January 31, 2011

kegelisahan

hey..kenapa gelisah tak tentu haluan
bingungkan masa depan atau hari silam
hela nafas panjang tanamkan keyakinan

apa sebenarnya makna kegelisahan ini..
aku tak mengerti..aku sendiri sukar untuk memahaminya

namun bila diterokai dijelajahi
aku sudah menjangkakan
semuanya keranamu
aku terlalu rindukan kamu
rindu rindu rindu
hanya tuhan saja yang tahu.........
betapa rinndunya aku padamu

Tuesday, January 25, 2011

aku tak mampu untuk menatap wajahmu kini
aku hanya mampu untuk menatapnya seketika
ku tak mampu lagi untuk merenung jauh ke dalam matamu (hakikatnya aku belum betul-betul menatapnya)

tiap kali ku pandang wajah ayumu
tiap kali ku pandang wajah manjamu
tiap kali aku terpandang wajah sucimu
tiap kali aku terpandang wajah riangmu
aku menjadi begitu sayu
tiap kali terlintas apa yang dilakukan padamu
tiap kali itulah air mataku yang jernih ini mengalir

namun begitu bila berhadapan denganmu
aku mampu untuk menyembunyikan segala-galanya darimu
aku bersyukur ke hadrat ilahi kerana memberikanku kekuatan

mengapalah begitu kejamnya manusia ini
dimanakah letaknya perikemanusiaannya
percayalah dengan ketentuan allah
terimalah apa yang telah ditentukannya

sampai bila kita mahu semua keinginan kita dipenuhi
sampai bila...?sampai bila...?sampai bila...?

pernahkah kita terfikir yang kita ini selalu gagal dalam menjalani suruhan Nya
cukupkah 5 rukun islam kita amalkan
percayakah dengan 6 rukun iman yang diberi kepada kita
apakah kita amalkan apa saja suruhanNya
apakah kita tinggalkan apa saja laranganNya

itu hanyalah sekelumit saja jika hendak bandingkannya
ingatlah....betapa kerdilnya kita
bila-bila masa saja allah boleh tarik balik keistimewaan yang ada pada kita
ingatlah......

namun begitu...kita juga harus bersyukur
kerana setiap masalah ada jalan penyelesaiannya
cuma masa saja yang akan membezakannya
samada cepat atau lambat...

disini aku ingin mengucapkan jutaan terima kasihku padamu
kerana sudi mengikut aku untuk berikhtiar
usahlah kau berfikir jauh-jauh kerna
hatiku ini jujur ingin membantu
percayalah..ini bukannya omongan kosong
aku ikhlas ingin membantumu

Sunday, January 23, 2011

sihir...

mengapa perlu marah jika itu bukan rezeki kita
mengapa perlu maki hamun jika hasrat tidak tercapai
mengapa perlu dendam jika tidak diterima

dalam laut boleh diduga tapi hati manusia siapa yang tahu
tidak pernah terfikirkah mereka ini dengan apa yang dilakukan kepada insan lain
pernahkah terfikir akan akibat dari niat yang busuk itu...

aku cukup tersentuh bila dapat tahu berita yang sebegitu rupa
aku tidak mampu untuk mengawal emosiku
nafsu amarahku memuncak dengan tiba-tiba
lalu hati kecilku menangis tersedu sedan
fikiranku mula mengamuk dan hatiku berkecamuk

ikutkan hatiku..malam itu aku mahu menangis secukup-cukupnya
tapi alhamdulillah tiba-tiba kekuatanku kembali
aku cukup-cukup terasa kerana sebelum ini
aku pernah merasai saat-saat segenting itu


didalam benakku kini hanya berkisar tentang dirimu
aku hanya mahu melihat kau bahagia
biarlah apa sekalipon tanggapan orang kepadaku
sejujurnya aku mahu melihat kau seperti insan-insan lain

walau aku sudah dipinggirkan

walau aku sudah dilontarkan ditengah lautan
namun aku tetap tidak akan beranjak walau seinci pon
apa yang aku ingin lihat hanyalah kebahagiaanmu
walaupon kebahagiaan mu nanti dikongsi dengan insan lain
aku redha dengan ketentuannya
akanku terima dengan hati yang terbuka
andai nanti kamu telah ditemukan dengan jodoh yang terbaik buat dirimu
aku sentiasa berdoa agar allah berikan petunjuk padamu
agar kamu diberikan insan yang terbaik untuk kamu...insyaallah

kecewa

awk...sye nk awk jwb ngn jujur nie...
ape dia?
awk kecewa x ngn jawapan sye aritu?
ooo...klu kate xkecewa tipu r....
mmg sye kecewa pon...
menangis? mmg sye menangis pon...
sedih? mmg sye sedih pon...

tapi alhamdulillah aku dapat menanganinya dengan baik
aku bersyukur kehadrat ilahi kerana memberiku kekuatan
untuk menghadapinya dengan tenang...
aku menghormati keputusan yang telah dibuat
aku akur dengan ketentuannya..

untuk pengetahuan kamu...
tidak pernah sekali kali hati ini untuk berundur atau mengalah
aku tetap menyayangimu seperti dulu
kasih sayang aku padamu makin dalam dan makin bercambah...

aku kurang menghubungi kamu kini bukan kerana aku kecewa atau marah
tapi aku menghormati kamu.......
aku takut aku ini mengganggu kedamaian yang mungkin kamu miliki kini...

usahlah kau bimbang dengan perubahan yang berlaku kini
kerna aku tetap menyayangimu seperti dulu
percayalah yang kasih sayang aku tidak pernah berubah walau sekelumit sekalipun...

aku akan tetap mendoakan
kebahagiaan kamu
kesejahteraan kamu
keselamatan kamu
setiap langkahan kamu akan sentiasa diiringi doa dariku
aku tidak mahu melihat diri kamu disakiti apatah lagi hatimu yang suci itu
aku tidak mampu untuk mendengar atau melihat
apa saja sesuatu yang buruk keatas kamu........

ya allah yang tuhanku tuhan yang maha penyayang lagi maha pengampun
kau ampunilah dosa-dosa yang pernah dibuat olehnya
kau berikanlah kebahagiaan dan sejahteraan kepadanya dan keluarganya
berikanlah petunjuk kepadanya
jadikanlah dia seorang yang anak yang cemerlang
seorang adik yang cemerlang
seorang kakak yangcemerlang
dan akan menjadi seorang isteri yang cemerlang
dan pastinya jadikanlah dia seorang umat yang cemerlang
ya allah ya tuhanku
kau limpahkanlah berkat dan selamat kepadanya
masukkanlah dia dalam golongan orang yang beriman
amin ya robbal'aalamiin....

Thursday, January 20, 2011

gelombang

sepi sepi sepi sepi sepi
rindu rindu rindu rindu rindu
syahdu syahdu syahdu syahdu syahdu
sayu sayu sayu sayu sayu

entah mengapa tiba-tiba perasaanku bergetar
entah mengapa tiba-tiba hati ini bergoncang
entah mengapa tiba-tiba jiwa ini berkecamuk

telah sekian lama aku bertahan
telah sekian lama aku bersabar

walau ribut datang melanda
aku begitu kuat menongkahnya
tapi mengapa pada ketika ini hatiku terdetik

aku rasakan seperti kehilang
aku rasakan seperti lumpuh
aku seperti sudah tidak mampu untuk melangkah lagi
aku seperti tidak mampu lagi untuk melakukan apa-apa

aku seperti telah hilang segala-galanya

mengapa aku tiba-tiba tidak mampu untuk menghadapinya
baru saja 14 jam berlalu......
aku tertewas lagi

saat ini menggamit kenangan lalu
saat aku tertewas

patutla akhir-akhir ini kerap kali kenangan lalu manggamitku
namun aku redha dengan ketentuannya
apa yang diaturkanNya adalah yang terbaik untuk diriku

sabarlah mohd faizal bin awang
kuatkan azammu
jodoh pertemuan ajal maut ditangan allah
terimalah seadanya......

Tuesday, January 18, 2011

ku ingin merasai dan menikmatinya kembali

satu hari aku berjumpa si dia..aku maklumkan yang aku kena pergi berkursus di pulau langkawi selama 1 bulan (sebenarnya 2 minggu je)..tengah aku asyik bercerita aku terperasan yang sidia tunduk diam membisu..lalu aku bertanya kenapa nie...dia diam dan terus tertunduk aku tanya lagi dan kali ini dia menjawab tapi dalam keadaan suaranya yang tersekat-sekat dan penuh sebak " kalau abang pergi sapa yang nak jaga na..na takdok sapa-sapa lagi kat sini" pada ketika itu aku terperasan yang air matanya mengalir deras mengalir di pipi dan gugur ke lantai..aku terpaku seketika berderau jantung ku pada ketika itu..oh indahnya dunia bila kita sedar betapa si dia begitu menyayangi kita.......

Suatu ketika ketika dia terpaksa pulang ke KL...
pada hari tu aku mengambilnya di rumah mak saudara dia di jerteh..dan terus ke kuala terengganu untuk menaiki bas ke kl.....saat bas membawanya pergi aku tak mampu lagi memandang wajahnya yang penuh kesayuan memandangku dengan linangan air mata dan ku terpandang jauh didalam matanya itu penuh rasa sayang yang teramat dalam padaku.......sebelum menaiki bas dia sempat memberiku hadiah dan sepucuk surat. setelah pulang dari perhentian bas kuala terengganu aku tidak terus pulang ke rumah sebab aku tak sabar untuk menatap tintanya...aku ke pantai batu buruk untuk menatapnya...ketika aku membacanya air mataku mengalir deras dan selesai saje aku menatapnya aku meraung dan teresak-esak.

"assalamualaikum...abg..apabila abg menatap surat ini, Na telah meninggalkan bumi Trg ini..sayu benar rasa di hati meninggalkan Trg yg tlh byk meninggalkan kenangan buat Na..disini juga Na mengenal erti hidup, pelbagai pengalaman Na timba disini..pahit manis suka duka tapi yang paling penting tanpa Trg maka tak wujudlah hubungan kita bukan? jika diimbau kembali..perkenalan di kem telaga batin (28 mac - 4 mei ) membawa 1001 kenangan manis buat kita..dr saat itulah hubungan kita kian rapat sehinggalah sekarang..kita sama2 mengenali hati budi masing2 walaupon msh byk lg yg belum kita ketahui..bermula dengan panggilan En Faizal sehinggalah sekarang "abg, syg, samad" walau apa panggilan sekalipon Na hanya untuk abg...

abg...saat ini na hanya menghitung hari, jam saat..utk meninggalkan bumi Trg..yg paling perit adalah meninggalkan insan yang paling Na syg.."MOHD FAIZAL BIN AWANG @ HAMID"..mengapa masa begitu pantas berlalu..tanpa sedar hampir setahu Na disini..dimana Na mencari kebebasan mutlak..Na bebas disini..tapi keindahan dan keseronokannya hanya sementara..disana segalanya akan berbeza...tiada lagi desiran ombak......tiada lagi segala2nye lah...mampukah Na menyesuaikan diri Na disana... Tak sanggup rasanya utk melalui hari2 yg mendatang..mungkin org melihat Na disana tapi hakikatnya hati jiwa & perasaan Na tetap disini..apatah lagi untuk berpisah dengan abg..

abg...rasa ingin sekali membawa abg bersama Na..dimana ade Na disitu ade abg oh indahnya dunia...mampukah kita untuk mempertahankan hubungan kita..moga2 semuanya selamat..sama2lah kita berdoa utk kebahagiaan bersama..abg, walau dimana kita berada ingtlah kita tetap seperti dulu kerana dihati kita telah tertanam utuh nama masing2...Na hrp abg jagalah diri abg baik2..jaga MORAL, JAGA MATA, JAGA HATI. JGN ASYIK NK MENGGATAL JE...tapi Na kenal siapa abg..hrp2 begitulah..jgn lupa solat..jodoh pertemuan ajal maut segalanya telah tertulis...

setiap kali desiran angin bertiup ke sisi abg..itulah ciuman rindu drp Na yg sentiasa merindui, menyayangi dan menyintai abg di Trg...kasih syg Na hanya utk abg setulus hati Na...abg, setiap kali Na melihat kedalam mata abg, Na dpt rasakan sucinya kasih abg buat Na...di redup matamu itu adalah luahan kasih sucimu, jernih sinat matamu itu adalah tulusnya syg yg bakal menguntum dendam rindu buat penawar sepi di kala kerinduan..kita pasti...pasti bersama dengan izinNya..slmt tggl kasihku slmt tggl nyawaku slmt tggl syg..salam sayang dari SITI TADLINA AFIZA khas buatmu sygku MOHD FAIZAL BIN AWANG @ HAMID...salam permisi slmt tggl pujaan hatiku..biar terpisah jauh namun hati kita tetap bersatu.........."

aku kepingin merasainya kembali..telah sekian lama lubuk hati ini dipenuhi dengan suka duka yang begitu mencabar kelakianku...

"JODOH PERTEMUAN DI TANGAN ALLAH..KITA HANYA MAMPU MERANCANG ALLAH YANG MENENTUKAN"
segala2nya telah berakhir...aku telah melalui satu episod hidup yang maha dahsyat pada ketika itu..namun aku kini kembali kuat.....namun begitu langit tak selalu cerah...kusangkakan panas berpanjangan rupa2nya hujan di tengah hari.....kini episod duka itu bagaikan ingin kembali menjengah ruang hidupku..akhir2 ini perasaan ini KERAP KALI bermain hampir dengan ku..apakah episod duka itu akan berulang kembali..berserahlah pd allah swt....aku sentiasa berdoa pd allah agar aku diberikan kekuatan untuk aku menghadapi sebarang kemungkinan..insyaallah..
"UNTUNG SABUT TIMBUL, UNTUNG BATU TENGGELAM"

Monday, January 17, 2011

sungai lui

video

suka dengar lagu ni....tak tau kenapa

Saturday, January 8, 2011

rutin ahad hingga sabtu

AHAD
6.15 - 6.45 : salam..bgn xag
                    wkslm..bgn dh nk g mandi dh nie k bye
7.45 - 8.15 : salam dh ciap blom...ngh ciap nie tel mula pahni deh..k dh nk mkn pe arini..ikut r bli la pepon
12.50 - 2.30 : salam ngh wt pe xkuar mkn ke...ermm tgk r lu nnt kabo mula...k pepon jgn lupe solat dulu
                      tau k.bla bla bla
5.45 - 6.30 : salam cbuk ke? dh solat blom nie...ermmm ade keje sket nie...ermmm xpe r klu cbuk gok..
                     xpe xdok hal nie pon ngh ciap2 nk blk dh nie...ermm sapa dh rmh nie..ermm alhamdulillah
8.00 - 9.00 : salam dh solat blom...dh, nk lipat kain jap pastu nk mkn lu nnt sye miss call k.k bye
11.00 - 1.00 : salam dh ciap seme dh..ermm mkn dh solat dh.. bla bla bla bla..ermm ngantuk r nk tido dh nie
                      k dh xpe r...doa2.. tq slmt mlm thanks..k bye gd nite hve a sweetdreams
2.00-3.00 : ( kalau xleh tido) miss call....bla bla bla bla sampai leh tido blk..

ISNIN
6.15 - 6.45 : salam..bgn xag
                    wkslm..bgn dh nk g mandi dh nie k bye
7.45 - 8.15 : salam dh ciap blom...ngh ciap nie tel mula pahni deh..k dh nk mkn pe arini..ikut r bli la pepon
12.50 - 2.30 : salam ngh wt pe xkuar mkn ke...ermm tgk r lu nnt kabo mula...k pepon jgn lupe solat dulu
                      tau k.bla bla bla
5.45 - 6.30 : salam cbuk ke? dh solat blom nie...ermmm ade keje sket nie...ermmm xpe r klu cbuk gok..
                     xpe xdok hal nie pon ngh ciap2 nk blk dh nie...ermm sapa dh rmh nie..ermm alhamdulillah
8.00 - 9.00 : salam dh solat blom...dh, nk lipat kain jap pastu nk mkn lu nnt sye miss call k.k bye
11.00 - 1.00 : salam dh ciap seme dh..ermm mkn dh solat dh.. bla bla bla bla..ermm ngantuk r nk tido dh nie
                      k dh xpe r...doa2.. tq slmt mlm thanks..k bye gd nite hve a sweetdreams
2.00-3.00 : ( kalau xleh tido) miss call....bla bla bla bla sampai leh tido blk..

SELASA
6.15 - 6.45 : salam..bgn xag
                    wkslm..bgn dh nk g mandi dh nie k bye
7.45 - 8.15 : salam dh ciap blom...ngh ciap nie tel mula pahni deh..k dh nk mkn pe arini..ikut r bli la pepon
12.50 - 2.30 : salam ngh wt pe xkuar mkn ke...ermm tgk r lu nnt kabo mula...k pepon jgn lupe solat dulu
                      tau k.bla bla bla
5.45 - 6.30 : salam cbuk ke? dh solat blom nie...ermmm ade keje sket nie...ermmm xpe r klu cbuk gok..
                     xpe xdok hal nie pon ngh ciap2 nk blk dh nie...ermm sapa dh rmh nie..ermm alhamdulillah
8.00 - 9.00 : salam dh solat blom...dh, nk lipat kain jap pastu nk mkn lu nnt sye miss call k.k bye
11.00 - 1.00 : salam dh ciap seme dh..ermm mkn dh solat dh.. bla bla bla bla..ermm ngantuk r nk tido dh nie
                      k dh xpe r...doa2.. tq slmt mlm thanks..k bye gd nite hve a sweetdreams
2.00-3.00 : ( kalau xleh tido) miss call....bla bla bla bla sampai leh tido blk..

RABU
6.15 - 6.45 : salam..bgn xag
                    wkslm..bgn dh nk g mandi dh nie k bye
7.45 - 8.15 : salam dh ciap blom...ngh ciap nie tel mula pahni deh..k dh nk mkn pe arini..ikut r bli la pepon
12.50 - 2.30 : salam ngh wt pe xkuar mkn ke...ermm tgk r lu nnt kabo mula...k pepon jgn lupe solat dulu
                      tau k.bla bla bla
5.45 - 6.30 : salam cbuk ke? dh solat blom nie...ermmm ade keje sket nie...ermmm xpe r klu cbuk gok..
                     xpe xdok hal nie pon ngh ciap2 nk blk dh nie...ermm sapa dh rmh nie..ermm alhamdulillah
8.00 - 9.00 : salam dh solat blom...dh, nk lipat kain jap pastu nk mkn lu nnt sye miss call k.k bye
11.00 - 1.00 : salam dh ciap seme dh..ermm mkn dh solat dh.. bla bla bla bla..ermm ngantuk r nk tido dh nie
                      k dh xpe r...doa2.. tq slmt mlm thanks..k bye gd nite hve a sweetdreams
2.00-3.00 : ( kalau xleh tido) miss call....bla bla bla bla sampai leh tido blk..

KHAMIS
6.15 - 6.45 : salam..bgn xag
                    wkslm..bgn dh nk g mandi dh nie k bye
7.45 - 8.15 : salam dh ciap blom...ngh ciap nie tel mula pahni deh..k dh nk mkn pe arini..ikut r bli la pepon
12.50 - 2.30 : salam ngh wt pe xkuar mkn ke...ermm tgk r lu nnt kabo mula...k pepon jgn lupe solat dulu
                      tau k.bla bla bla
5.45 - 6.30 : salam cbuk ke? dh solat blom nie...ermmm ade keje sket nie...ermmm xpe r klu cbuk gok..
                     xpe xdok hal nie pon ngh ciap2 nk blk dh nie...ermm sapa dh rmh nie..ermm alhamdulillah
8.00 - 9.00 : salam dh solat blom...dh, nk lipat kain jap pastu nk mkn lu nnt sye miss call k.k bye
11.00 - 1.00 : salam dh ciap seme dh..ermm mkn dh solat dh.. bla bla bla bla..ermm ngantuk r nk tido dh nie
                      k dh xpe r...doa2.. tq slmt mlm thanks..k bye gd nite hve a sweetdreams
2.00-3.00 : ( kalau xleh tido) miss call....bla bla bla bla sampai leh tido blk..

JUMAAT
9.00            : salam..bgn xag...wkslm org bgn tadi lg..ciap lake dh jemur kain kemas rmh ermm mandi je
                     xlg hehehe..bla bla bla bla
12.00 - 3.00 : salam ngh wt pe...ngh kemas rmh lg bese la xkan xtau sye mne blh tgk kenjoh2 gini hehehe
                      dh solat? mkn ag nie...ermm nk gok nie nnt r pah2 ni..bfast + lunch skali lalu
6.00 - 7.50   : salam ngh wt pe..ermm duk rilek2 bla bla bla
10.00 - 1.00 : bla bla bla bla
2.00-3.00 : ( kalau xleh tido) miss call....bla bla bla bla sampai leh tido blk..

SABTU
9.00            : salam..bgn xag...wkslm org bgn tadi lg..ciap lake dh jemur kain kemas rmh ermm mandi je
                     xlg hehehe..bla bla bla bla

12.00 - 3.00 : salam ngh wt pe...ngh kemas rmh lg bese la xkan xtau sye mne blh tgk kenjoh2 gini hehehe
                      dh solat? mkn ag nie...ermm nk gok nie nnt r pah2 ni..bfast + lunch skali lalu

6.00 - 7.50   : salam ngh wt pe..ermm duk rilek2 bla bla bla

10.00 - 1.00 : bla bla bla bla
2.00-3.00 : ( kalau xleh tido) miss call....bla bla bla bla sampai leh tido blk..




2.00 -3.00 : jarang-jarang berlaku..ble time xleh nk tido mlm je


aku sentiasa doakan agar rutin ini akan terus berlaku tapi dalam keadaan yang berbeza...
biarlah tiap kali aku terjaga dari tidur dan bila aku memandang disisi aku mampu tersenyum....
insyaallah...namun harus diingat kita hanya mampu merancang allah yang akan tentukan...
aku redha dengan ketentuannya..kini aku sudah bersedia untuk menghadapi apa saja kemungkinan dan ketentuan ilahi...

Wednesday, January 5, 2011

serba salah

Bermula 29 December 2010 hingga kini............

Aku masih tertanya-tanya....
mengapa begini jadinya
apa masalahnya
apa lagi yang diinginkan....
aku jadi serba salah
katanya tak ada apa-apa
tapi mengapa begini.........
"la npe plk.ape yg awk duk ssh2 pk yg bkn2 nie. Xde pe2 la"
"xde mende2 la..xyohla pk bkn2..mareng kabo dh"

Mengapa aku tertanya-tanya....
mengapa...

1- bila telefon kamu tak jawab
2- bila mesej pon tak jawab ( ada sekali dua sahaja yang ada jawapan )
3- biasanya bila kamu tak jawab kamu akan telefon balik
4- jika ada urusan kamu akan mesej bagi tahu yang kamu sedang sibuk dan akan telefon semula

ini antara perkara yang paling utama....ada lagi tapi cukuplah setakat ini sahaja dulu...

tapi usahlah kau bimbang kerana aku tak akan bertanya lagi
aku telah letakkan sepenuh keyakinanku kepercayaanku pada kamu
mungkin kini kamu dalam keadaan yang tidak mengizinkan
aku berdoa kepada allah agar kamu dapat menyelesaikannya dengan baik
dan aku juga percaya bahwa kamu tidak akan mengkhianati kepercayaan aku kepadamu...insyaallah

Monday, January 3, 2011

AMALAN

Saturday, January 1, 2011

wallahi wabillahi watollahi

assalamualaikum...............
sempena tahun baru ini aku memohon jutaan kemaafan dari kamu kerana selama perkenalan kita ini terlalu banyak tindak-tandukku perlakuanku perckapanku penulisanku yang menimbulkan kemarahanmu......
aku cukup-cukup suka berkawan dengan kamu
dan aku tidak pernah menukarkan niat aku padamu
hanya allah sahaja yang dapat menentukannya...
sekarang ini aku redha jika kamu tidak mahu berkawan lagi dengan aku......
dan aku tetap seperti aku
aku tetap sayang kamu sepenuh hatiku
walau apa pun keputusan kamu
kamu tetap di hatiku
sudah ku lafazkan dulu
andai ada jodoh kita bersama
aku mahu kita buka lembaran baru dalam perjalanan hidup kita
aku tak mahu lagi cerita-cerita lampau menghantui kita
biarkan ia menjadi kenangan bukan jadi igauan

JANGAN MARAH KETIKA KITA SEDANG MARAH
JANGAN MARAH ORANG YANG HENDAK KITA MARAH KETIKA KITA SEDANG MARAH

doa ku utuskan setiap masa untukmu
semoga kamu sentiasa dalam perlindungan allah swt
semoga setiap apa yang kamu buat akan mendapat keberkatan dari allah swt
semoga kamu diberikan kesihatan yang berkekalan
semoga kamu sentiasa dalam kebahagiaan
semoga kamu diberikan rezeki yang melimpah-limpah
semoga kamu diberikan kejayaan di dunia dan akhirat
semoga diberikan jodoh yang terbaik untuk kamu
aamiiiin....insyaallah

ASSALAMUALAIKUM.......

hepi new year

semoga allah memberkati segala amalan diberikan kejayaan diberikan rahmatnya diberikan kesihatan yang berpanjangan diberikan rezeki yang melimpah diberikan kebahagiaan dunia dan akhirat kepada semua yang membaca blog saya ini......insyaallah....hepi new year kpd semua