Thursday, December 2, 2010

malu koramm

aku rela
aku redha
walaupon kelihatan aku ini seperti tunggul
atau maybe "nerd"...pak turut...bendul...jendulll
aku tak kesah apa orang nak kata
yang penting aku tau dan hanya allah sahaja yang tau
betapa dalamnya kasih sayang aku padamu
mungkin disebabkan itu, kini.....
aku terlalu mudah untuk menerima sebarang berita, reaksi, aksi
aku selalu menerimanya tanpa keraguan...
kadang kala atau mungkin tiap kali aku diperlakukan begitu
aku menangis....maaaluu kooraamm
tapi mengapa kini hatiku terlalu kecil
bagai langit dan bumi jika dibandingkan dengan sebelum ini
dulu...begitu sukar untuk melihatku begini
mungkin kerana
keegoan?
kesombongan?
bangga diri?
bongkak?
angkuh?

aku tidak pernah tunduk kepada semua itu
kerana aku pandang mereka semua itu
dari satu sudut saja...

alhamdulillah........kini segala-gala telah berubah
biarlah orang kata aku berubah kerana orang
mungkin aku terlalu sayangkannya...

aku bukan mengikut telunjuknya
aku hanya mengikut apa yang terbaik bagi diriku dan dirinya
sekurang-kurangnya aku tau di mana kekuranganku
sebab kita tak akan dapat menilai diri kita sendiri kecuali orang lain
bila diri sendiri yang menilai
peratusan yang kita akan dapat adalah tinggi
sebab kita tak akan nilai diri kita ini buruk
kalau adapun yang dinilai buruk,
kita tetap akan kata masih ada kebaikannya disitu

terima kasih awak............
awak menyedarkan saya dari lamunan
pertama kali memang saya buat untuk awak
dan seterusnya memang kerana awak
dan akhirnya ia telah menjadi rutin saya
saya dah mula utamakan apa yang sepatutnya diutamakan
terima kasih awak...
ketahuilah bahawa setiap gurauan awak pada saya itu
tetap akan menjadi satu kenangan yang terindah

tidak pernah sekali-kali hati ini tersentuh dengan gurauan itu
sungguh manis kenangan itu..
walaupun aku tidak pernah persoalkan
mengapa gurauannya sebegitu
apakah tujuannya
biarkannya......
yang penting biar aku sebegini
hanya allah sahaja yang tau...
terima kasih awak...
saaaayaaang awak...
KAU TERLALU ISTIMEWA

No comments:

Post a Comment