Sunday, February 13, 2011

tekanan

aku cukup tidak suka bila aku ditekan
bila aku ditekan aku akan memberontak
itulah biasanya apa yang keluarga aku ungkapkan tentang diriku

tapi kini aku sudah boleh berfikir secara rasional
allah berikan kita akal untuk berfikir
kita sudah meningkat usia
pemiikiran kita juga harus berubah
usah terlalu genggam yang lalu

kamu juga pun sama seperti aku
kamu pun tidak suka ditekan dipaksa
seperti aku juga keluarga kamu juga memberitahu perkara yang sama
kamu tidak boleh dipaksa ditekan
bila demikian kamu akan memberontak

tapi.......sampai bila??
kalau asyik memberontak itu tandanya kita ini tidak boleh ditegur

berubahlah....
aku tahu kamu cukup-cukup membenci bila ada yang menyuruh kamu berubah
sebab bagi kamu, kamu sudah banyak berubah
janganlah kita menilai diri kita sendiri

berubahlah...
kita selalu kata "biarlah orang nak kata apa pun"
tapi bila orang bercakap tentang perkara-perkara yang tak baik mengenai kita, kita akan melenting
sampai bila kita nak dengar perkara-perkara sebegini
berapa kuat kita untuk menghadapi situasi ini
mampu ke kita untuk menyerap segala tekanan ini
berubahlah..............

sahutlah cabaranku ini..."BERUBAHLAH"
kalau betul kamu mahu berubah sahutlah cabaranku ini
nanti aku akan ceritakannya bagaimana........

tapi sebelum tu sama-samalah kita berdoa kpd allah swt
agar sentiasa diberi petunjuk dan perlindungan dari allah swt...insyaallah

No comments:

Post a Comment