Monday, February 14, 2011

kesederhanaan


♥Cinta amat mhal takrifannya.Itulah yg difitrahkan Allah s.w.t kpd hambaNya. Cnta hnya trtulis pd pkataan,tp gagal di lht pd zahirnya.Krna cnta itu tggjwb dmna wujudnya ksetiaan & kjujuran ddlmnya.Ingt pd yg SATU,JUJUR pd yg SETIA,SETIA pd yg KASIH,KaSIH pd yg RINDU,RINDU lh pd yg mnyayangimu.INGAT!!Cinta xkn dtg klu x dcari & ia xkn dpt klu tiada yg mberi.Tp mncarinya biarlh pd yg sudi.BKN MEMINTA PD YG SIMPATI♥

bagi mereka yang terlalu inginkan kesempurnaan inilah ungkapan yang biasanya keluar dari bibir mereka...
seperti diibaratkan jikalau makan nasi mesti ada lauknya ada kuahnya ada penambah rasanya ada ulam ulamannya jikalau tidak lengkap maka tak makan lah akan ia nasi itu...

jika semua itu kita inginkan..sampai bila ianya akan menjadi kenyataan...bersyukurlah dengan apa yang ada pada diri ini..

bagi insan seperti aku ini yang serba kekurangan cukuplah hanya sekadar makan nasi sahaja tanpa lauk..itupun sudah syukur..andai aku lapar aku akan meminta dengan sesiapa yang sudi atau yang simpati pada aku...dan jasanya akan aku kenang sampai bila-bila dan andai termampu aku akan membalas budi baiknya pada aku..sekurang-kurangnya ia juga akan menimbulkan kasih dan sayang pada pengakhirannya...

andai aku inginkan kesemuanya..mampu ke aku untuk menyediakan kesemuanya...cukuplah sekadar yang aku termampu...ukuran baju badan sendiri kita tepuk dada ini.

1 comment: