Sunday, February 13, 2011

hilang dalam terang

aku tahu kamu marahkan aku
aku tahu kamu berselindung dengan ku
berterus teranglah
aku tiada hak untuk menghalang kamu
siapa aku untuk menghalang kamu
janganlah jadi seorang yang hipokrit
itulah kata-kata yang masih terngiang-ngiang di telingaku
yang pernah kau ucapkan padaku suatu ketika dulu
jujurlah pada diri sendiri
jujurlah pada orang lain
takutlah akan balasan dari allah

aku bersyukur andai aku dipertemukan jodoh dengan kamu
aku juga redha dengan ketentuanNya andai kamu tidak memilihku
aku harus menerima kenyataan ini
aku memang meletakkan diri kamu pada satu peringkat yang teristimewa
andai kamu memilihku alhamdulillah ia adalah satu rahmat buatku
andai kamu memang betul-betul menolakku itu adalah apa yang sepatutnya keputusan yang harus aku dapat

berfikirlah sebaik-baiknya demi kebahagiaanmu
andai kamu fikir seseorang itu adalah yang terbaik buat kamu
buatlah keputusan yang sepatutnya...
andai kamu fikir suami orang adalah yang terbaik untuk dirimu
buatlah yang terbaik...
buatlah dengan jalan yang lurus jalan yang jujur
tak perlu untuk sembunyi-sembunyi
tak perlu untuk berdolak dalik
tak perlu untuk menipu sesiapa lagi
tak perlu untuk hipokrit lagi

apa yang aku coretkan hari ini adalah demi kebaikan kamu
aku tak peduli lagi andai coretanku kali ini mengguris hati dan perasaanmu
aku tak peduli lagi apa tanggapanmu padaku selepas ini
aku sudah buat segala yang terbaik untukmu
aku sudah buat segala-galanya untukmu
terserahlah padamu.......
tiada sesiapa pun yang boleh mempertikaikan keputusan kamu

buatlah secara jujur ikhlas dan penuh hemah...
buktikankanlah bukan dengan kata-kata
buktikanlah dengan perbuatanmu
setiap tutur bicaramu tidak selari dengan perjalanan hidupmu

kamu mengatakan yang kamu sudah banyak berubah
betul ke dah banyak berubah...
kita tak mampu untuk menilai diri kita sendiri
kalau kita sendiri yang buat penilaian
maka tiada kecacatanlah kita
kita akan sentiasa hebat bagus baik etc....
kalau itulah yang selalu kita buat ( menilai diri sendiri)
itu tandanya memang kita tak suka ditegur
memang kita tak mahu perubahan
kita takut akan kebebasan kita sekarang terhalang
kita takut akan keseronokan sekarang terhenti
maka terpancullah kata-kata
"aku belum bersedia"
"persetankan apa yang orang nak kata"
"aku dah lali dengan semua tohmahan itu"
"kalau rasa dah tak boleh nak carry on lagi dengan relationship kita, sila lah undur diri, saya tak kisah"

maafkan aku...aku tahu coretanku ini mengguris hati dan perasaan kamu

No comments:

Post a Comment