Monday, February 21, 2011

nokhtah...................

assalamualaikum.........
sebelum aku meneruskan dan meleretkan lagi coretan ini izinkan aku menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki andai coretan ini mengguris lagi hati kamu.....

hari ini sudah genap seminggu kita tidak bercakap tidak ber'sms' dan bersua muka serta bertanya khabar...aku tahu kamu memang marahkan aku dengan tindak tandukku kebelakangan ini....dimulai dengan aku tidak membalas sms mu..pernahkah kau bertanya mengapa aku tidak membalasnya?(perlu ke kamu bertanya? aku ini bukan apa2 pun bg kamu kan) pada hari itu apabila kawanmu menelefonku memberitahu yang kamu marahkan aku sebab tak membalas sms aku terus mencubanya dapatkan sedikit kredit kedlm telefonku(maklumlah aku bukannya orang yang berharta) melalui kawanku lalu aku sms pada kamu apa yang kamu minta.....selepas itu kamu membalasnya "tq"..dan aku diam lg selepas itu...dan ianya berlarutan sehinggalah hari ini.......

tapi mungkin juga kerana coretan-coretanku yang mengguris perasaanmu...seolah-olah aku ini maksum seorang yang suci seorang yang terlalu baik seorang yang tak pernah melakukan kesalahan...aku hanya meluahkan apa yang tersimpan dilubuk hati ini aku hanya menegur apa yang termampu ditegur...mungkin ini kesilapanku yang amat besar kerna mengajar itik berenang sedangkan aku sendiri pun huru hara...maafkan aku..aku sebenarnya tak layak untuk menegur insan seperti kamu..aku insan yag naif insan yang tak punya harta insan yang tak punya rupa aku insan yang tak layak untuk mendampingimu aku tidak setaraf denganmu..itulah aku

aku tidak tahu mengapa akhir-akhir ini kamu begitu sensitif dengan aku...silap saja mesti bertimpa-timpa membuak-buak kemarahanmu padaku seolah-olah kamu begitu membenciku begitu dendam padaku..ianya seperti sesuatu yang telah lama terpendam hanya menunggu masa untuk meletup...andai kamu membenciku terserahlah padamu aku akan menerimanya dengan hati yang terbuka....maafkan aku 

mengapa aku diam membisu sepi tanpa berita? ya seperti yang sedia maklum aku tidak suka mengganggu kamu bila dalam keadaan begini...walau aku diam seribu bahasa namun hati ini tak mampu untuk menghalang dari berfikir tentang kamu..lalu aku menanyakan khabar kamu melalui bondamu..salah ke aku berbuat begitu? tapi aku tidak tahu apa lagi yang disampaikan bondamu padamu...mungkin kamu tidak boleh menerima perlakuan aku begitu....aku mohon maaf aku hanya bertanyakan khabar kamu....aku bertanyakan samada kamu pakai atau tidak bedak yang ustaz bagi itu...aku bertanyakan juga samada kamu bagi tau atau tidak mengapa kamu diam atau marahkan aku...bonda kamu hanya bagi tau yang kamu menyatakan aku telah sakiti hatimu tapi tak bagi tahu pula apa sebabnya....dan dia minta aku bersabar tu saja......aku juga bertanyakan pasal kalendar ada tak kamu serahkan pada bonda kamu....

andai apa yang aku buat itu menyakitkan hatimu..sekali lagi aku memohon ampun dan maaf di atas segala ketelanjuran aku itu....aku tidak mahu melihat kamu berada dalam kegusaran kegelisahan dan penuh dendam kebencian......berbahagialah kamu selamanya....

mulai saat ini usahlah kamu bimbang lagi....aku tidak akan mengganggu kamu lagi aku tidak mahu mengganggu kebahagiaan kamu tika ini..pandailah aku menguruskan diriku..terima kasih di atas segala tunjuk ajar teguran dan pengalaman yang telah kau berikan selama perkenalan kita selama ini...terima kasih yang tak terhingga juga kerna mengizinkan aku mengenalimu dan ianya mengajar aku apa erti CINTA sebenarnya yang sebelum ini aku buta dengan ungkapan itu.....


Bukan beralah Kecewa kerana cinta..Tapi berduka kecewa kerana rindu..Perjuanganku hanya satu
Bekalan hidup dan matiku..Inginku rasa bersamamu...namun aku pasrah dengan ketentuan ilahi aku redha dengan ketentuannya...aku berserah segala-galanya pada Ilahi....


Bismillaahirrohmaanirrohiimmm...................
"Ya Allah, sesungguhnya aku mohon pilihan-Mu dengan ilmu-Mu, dan aku mohon kepastian kepada-Mu dengan kekuasaan-Mu, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa, Engkau Maha Tahu dan Maha Mengetahui segala yang ghaib.
Ya Allah, jika Engkau mengetahui urusan ini baik bagiku, untuk agamaku, untuk penghidupanku dan akhir kesudahannya kelak, maka takdirkanlah dia bagiku dan mudahkanlah dia bagiku, kemudian berilah dia berkah bagiku.
Dan apabila Engkau mengetahui pekerjaan itu buruk bagiku, untuk agamaku, untuk penghidupanku dan akhir kesudahannya kelak, maka singkirkanlah dia daripadaku dan hindarkanlah aku daripadanya.. Takdirkanlah hal-hal yang baik bagiku dimana kebajikan itu berada, kemudian berilah aku menyenanginya"

1 comment:

  1. As salam.. bak kata guruku," dah tahu hidup tu susah, UBAHLAH..".. ape2 sila hubungi aku segera. Kita akan sama2 membantu antara satu sama lain, InsyaAllah..

    ReplyDelete