Tuesday, January 18, 2011

ku ingin merasai dan menikmatinya kembali

satu hari aku berjumpa si dia..aku maklumkan yang aku kena pergi berkursus di pulau langkawi selama 1 bulan (sebenarnya 2 minggu je)..tengah aku asyik bercerita aku terperasan yang sidia tunduk diam membisu..lalu aku bertanya kenapa nie...dia diam dan terus tertunduk aku tanya lagi dan kali ini dia menjawab tapi dalam keadaan suaranya yang tersekat-sekat dan penuh sebak " kalau abang pergi sapa yang nak jaga na..na takdok sapa-sapa lagi kat sini" pada ketika itu aku terperasan yang air matanya mengalir deras mengalir di pipi dan gugur ke lantai..aku terpaku seketika berderau jantung ku pada ketika itu..oh indahnya dunia bila kita sedar betapa si dia begitu menyayangi kita.......

Suatu ketika ketika dia terpaksa pulang ke KL...
pada hari tu aku mengambilnya di rumah mak saudara dia di jerteh..dan terus ke kuala terengganu untuk menaiki bas ke kl.....saat bas membawanya pergi aku tak mampu lagi memandang wajahnya yang penuh kesayuan memandangku dengan linangan air mata dan ku terpandang jauh didalam matanya itu penuh rasa sayang yang teramat dalam padaku.......sebelum menaiki bas dia sempat memberiku hadiah dan sepucuk surat. setelah pulang dari perhentian bas kuala terengganu aku tidak terus pulang ke rumah sebab aku tak sabar untuk menatap tintanya...aku ke pantai batu buruk untuk menatapnya...ketika aku membacanya air mataku mengalir deras dan selesai saje aku menatapnya aku meraung dan teresak-esak.

"assalamualaikum...abg..apabila abg menatap surat ini, Na telah meninggalkan bumi Trg ini..sayu benar rasa di hati meninggalkan Trg yg tlh byk meninggalkan kenangan buat Na..disini juga Na mengenal erti hidup, pelbagai pengalaman Na timba disini..pahit manis suka duka tapi yang paling penting tanpa Trg maka tak wujudlah hubungan kita bukan? jika diimbau kembali..perkenalan di kem telaga batin (28 mac - 4 mei ) membawa 1001 kenangan manis buat kita..dr saat itulah hubungan kita kian rapat sehinggalah sekarang..kita sama2 mengenali hati budi masing2 walaupon msh byk lg yg belum kita ketahui..bermula dengan panggilan En Faizal sehinggalah sekarang "abg, syg, samad" walau apa panggilan sekalipon Na hanya untuk abg...

abg...saat ini na hanya menghitung hari, jam saat..utk meninggalkan bumi Trg..yg paling perit adalah meninggalkan insan yang paling Na syg.."MOHD FAIZAL BIN AWANG @ HAMID"..mengapa masa begitu pantas berlalu..tanpa sedar hampir setahu Na disini..dimana Na mencari kebebasan mutlak..Na bebas disini..tapi keindahan dan keseronokannya hanya sementara..disana segalanya akan berbeza...tiada lagi desiran ombak......tiada lagi segala2nye lah...mampukah Na menyesuaikan diri Na disana... Tak sanggup rasanya utk melalui hari2 yg mendatang..mungkin org melihat Na disana tapi hakikatnya hati jiwa & perasaan Na tetap disini..apatah lagi untuk berpisah dengan abg..

abg...rasa ingin sekali membawa abg bersama Na..dimana ade Na disitu ade abg oh indahnya dunia...mampukah kita untuk mempertahankan hubungan kita..moga2 semuanya selamat..sama2lah kita berdoa utk kebahagiaan bersama..abg, walau dimana kita berada ingtlah kita tetap seperti dulu kerana dihati kita telah tertanam utuh nama masing2...Na hrp abg jagalah diri abg baik2..jaga MORAL, JAGA MATA, JAGA HATI. JGN ASYIK NK MENGGATAL JE...tapi Na kenal siapa abg..hrp2 begitulah..jgn lupa solat..jodoh pertemuan ajal maut segalanya telah tertulis...

setiap kali desiran angin bertiup ke sisi abg..itulah ciuman rindu drp Na yg sentiasa merindui, menyayangi dan menyintai abg di Trg...kasih syg Na hanya utk abg setulus hati Na...abg, setiap kali Na melihat kedalam mata abg, Na dpt rasakan sucinya kasih abg buat Na...di redup matamu itu adalah luahan kasih sucimu, jernih sinat matamu itu adalah tulusnya syg yg bakal menguntum dendam rindu buat penawar sepi di kala kerinduan..kita pasti...pasti bersama dengan izinNya..slmt tggl kasihku slmt tggl nyawaku slmt tggl syg..salam sayang dari SITI TADLINA AFIZA khas buatmu sygku MOHD FAIZAL BIN AWANG @ HAMID...salam permisi slmt tggl pujaan hatiku..biar terpisah jauh namun hati kita tetap bersatu.........."

aku kepingin merasainya kembali..telah sekian lama lubuk hati ini dipenuhi dengan suka duka yang begitu mencabar kelakianku...

"JODOH PERTEMUAN DI TANGAN ALLAH..KITA HANYA MAMPU MERANCANG ALLAH YANG MENENTUKAN"
segala2nya telah berakhir...aku telah melalui satu episod hidup yang maha dahsyat pada ketika itu..namun aku kini kembali kuat.....namun begitu langit tak selalu cerah...kusangkakan panas berpanjangan rupa2nya hujan di tengah hari.....kini episod duka itu bagaikan ingin kembali menjengah ruang hidupku..akhir2 ini perasaan ini KERAP KALI bermain hampir dengan ku..apakah episod duka itu akan berulang kembali..berserahlah pd allah swt....aku sentiasa berdoa pd allah agar aku diberikan kekuatan untuk aku menghadapi sebarang kemungkinan..insyaallah..
"UNTUNG SABUT TIMBUL, UNTUNG BATU TENGGELAM"

No comments:

Post a Comment