Thursday, January 20, 2011

gelombang

sepi sepi sepi sepi sepi
rindu rindu rindu rindu rindu
syahdu syahdu syahdu syahdu syahdu
sayu sayu sayu sayu sayu

entah mengapa tiba-tiba perasaanku bergetar
entah mengapa tiba-tiba hati ini bergoncang
entah mengapa tiba-tiba jiwa ini berkecamuk

telah sekian lama aku bertahan
telah sekian lama aku bersabar

walau ribut datang melanda
aku begitu kuat menongkahnya
tapi mengapa pada ketika ini hatiku terdetik

aku rasakan seperti kehilang
aku rasakan seperti lumpuh
aku seperti sudah tidak mampu untuk melangkah lagi
aku seperti tidak mampu lagi untuk melakukan apa-apa

aku seperti telah hilang segala-galanya

mengapa aku tiba-tiba tidak mampu untuk menghadapinya
baru saja 14 jam berlalu......
aku tertewas lagi

saat ini menggamit kenangan lalu
saat aku tertewas

patutla akhir-akhir ini kerap kali kenangan lalu manggamitku
namun aku redha dengan ketentuannya
apa yang diaturkanNya adalah yang terbaik untuk diriku

sabarlah mohd faizal bin awang
kuatkan azammu
jodoh pertemuan ajal maut ditangan allah
terimalah seadanya......

No comments:

Post a Comment