Sunday, February 14, 2010

sekolahku rumahku syurgaku


sekolah kebangsaan paka II.......ini lah nama yang selalu
terngiang2 di telingaku pd masa tu (2003)
hampir setahun aku merasa azab yang teramat azab dlm sejarah perkhidmatanku
SK Kg Wa akan menjadi satu kenangan yang tak akan dpt ku sisih dr memori hidupku
bukan kerana kawan2 di sana bukan juga kerana persekitarannya tapi segala2nya adalah guru besarnye...ermmmmm cukuplah aku sudah cukup menderita di sana.
masa kurasakan seperti tidak berfungsi lg kerna kurasakan terlalu lambat mase itu berlalu pd ketika itu..cukuplah............................
pada mei 2004 aku telah menerima sepucuk surat dari jabatan yang menyatakan permohonan pertukaranku diluluskan tanpaku sedari terbawalah sungaiku ke hujung mata dan menitis membasahi pipiku yang gebu.........tanggal 16 mei 2004 itulah tarikh keramat dimana aku diarahkan untuk melapor diri ke Sekolah Kebangsaan Paka II.....
kini sudah 6 tahun aku berada di sini telah ku lalui suka duka bersama sudah ku bersama 3 org guru besar cintaku pada sekolah ini makin kuat
aku makin sayang pada sekolah ini.......
jika aku diberi kuasa, mahu saje aku kekal di sekolah ini sehinggalah aku bersara
tapi apakan daya siapalah aku untuk demand terlalu tinggi
aku sekali2 tidak akan isi borang pertukaran aku tak mau dan takkan lagi untuk berpindah ke sekolah lain......tapi kalau diarahkan bertukar macam mane....errrmmmmmmm sukar untuk ku gambarkan dengan perkataan........aku taknak fikir lagi psal tu huhuhu
mase berlalu begitu pantas kini...2004 kini 2010 fuuuh begitu cepatnya mase berlalu dan usiaku pon makin "meningkat" aku kini pon dh banyak berubah berbanding ketika di awal kedatanganku ke sini..banyak masalah yang aku dah boleh settle tanpa perlu berperang biasala dah senja dah..kini aku banyak bertolak ansur maybe ramai yang menasihati aku d sini....terima kasih ma, abang2 dan kakak2 serta adik2ku......
selama aku di sekolah ini pelbagai episod suka duka telah ku lalui dan aku berjaya menanganinya dengan penuh berhemah
tiba2 hatiku kini kuat berdetik dan hatiku kembali mengesyaki sesuatu yang aku rasakan pelik dan aku tak nak laluinya lagi...
ya ALLah kau kuatkanlah imanku semangatku untuk mengharunginya lagi aku bermohon padamu ya Allah aku insan yang lemah disisimu ya Allah

2 comments:

  1. Suka duka kita lalui bersama.Asal jangan kianat kat orang, kira ok lah tu.Kita wat kije kita.Org suke ke tak suke?Itu "Aku punye suke"amacam best tak prinsip maa?Dah...asyik kite aje nak jaga hati org,org skit pun tak nak jaga ati kite.Lu pikirlah sendiri.

    ReplyDelete
  2. btul tu asyik kte je duk jaga hati org..org xpernah pon nk jaga hati kite sbb tu jaa byk wt dono je skrg nih...tp kini satu lg ujian telah dtg menimpa..tp sbr byk2 beristighfar insyaallah...

    ReplyDelete