Saturday, February 20, 2010

dia..dia

dia
segalanya disini
bermula satunya mimpi akhirnya menjadi realiti
namun disusuli deretan tragedi
ohhh sungguh ngeri
kita sering dibatasi
realiti dan fantasi
disaat cinta bersemi
bersama berilusi
di situlah kita mengenal ertinya budi
kasih sanyang insani dan peribadi
pada detik yang ngeri
yang tak pernah termimpi
ku dibaluti sepi
kerna ada yang tak mengerti
kita dah hampir pasti
kan bersatu hati
namun segala-galanya seperti fantasi
kerna ada hasad dan dengki......
aku bagaikan hilang pedoman
tanpa arah tujuan
teman2 hanya mampu memberi dorongan dan sokongan
namun aku masih lagi kekosongan
aku berserah padamu tuhan
berilah kekuatan
aku percaya suatu hati nanti kau pasti akan memberi jalan

dia
tanya pada angin apakah ada wajahnya disana
tanya pada angin sudikah cinta mendamping resah
aku yang berlari mengejar bayang2nya
masihkah aku dihati dia
tanya pada awan apakah rindu masih dihati dia
tanya pada hujan basahkah pipi ku kerana dia
kita yang serupa kecewa hati terluka
masihkah cinta di hatinya
mungkin suatu hari nanti cahayakan menyinari
janjiku kepada bulan
selagi nyawa masih ada kudambakan cinta
janjiku kepada purnama
selagi cinta masih nyata aku memuja
selagi ada sinar
kerana itu aku masih lagi mengingati bait2 ini
hujan..bila sebut pasal hujan
dengan sejuta titis hujan turun ke bumi
walau terpaksa mengorban diri di jalanan
hujan tetap akan turun di hari yang lain
itu tentang cinta hujan yang kasihkan bumi...

dia
redup mata dia memandang wajahku
jangan menangis
memang benar dulu kunci hatiku ada pada dia
aku kembali di mata dia kini
bukan kerana dia
bukan niat utk melara hati dia
usah khuatir
jika hadirku melukai hati
maaf kupohon abadi
kini dihatiku satu puteri yang pasti bukannya dia
redup mata dia memandang wajahku
jangan menangis
kita lewati saat kau dan aku leka menari...............

No comments:

Post a Comment